Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Auto na stlaceny vzduch

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
beldy
Starší člen
Příspěvky: 170
Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
Bydliště: Podtatransko
Dostal: 2 poděkování

Re: Ucinnost

Příspěvek od beldy »

Slavek Krepelka píše:
...S tou ztrátou účinnosti, která jde při stlačování vzduchu do tepla a následovně do okolního vzduchu je to asi trochu jinak. Hádám, že veškerá energie pohonu kompresoru nemůže jít do ohřevu vzduchu (a součástí systému). To by pak skutečně šlo o perpetum a množení energie při použití stlačeního vzduchu v nějakém motoru a v tomto případě to jaksi nevidím, kde by se asi tak brala. U motoru na stlačený vzduch bych si dokázal představit, že stlačený vzduch se sice při rozpínání ochlazuje, ale maje dostatek času a styčné plochy, asi by si mohl zase dost tepla nacucat z okolí a o to se víc rozepnout. Ale, vůbec si to nedovedu představit u automobilního motoru. Tam by ten vzduch musel krz motor dost fičet, aby se to nějak moc hýbalo. To ani nemluvím o tom, že bych to viděl ještě daleko černěji v zimě s nutností topení...


.
Ahoj Slavku, tiez som si najprv myslel, ze je to tak ako si napisal, ale neni. Je jedno ci je vzduch stlaceny alebo nestlaceny, jeho energia bude stejna ak bude stejna teplota. Co bude ine je ENTROPIA. Ta umozni motoru na stlaceny vzduch odoberat teplo z okolia a premienat ho na rovnocennu pracu. Skusal som najst k tomu nejake vzorecky, ale bezuspesne. Ale nasiel som stranku( http://www.abro.sk/pr/sk/Pretlak/75/62/ ... sorov.html ) , ktora sa zaobera vyuzitim "stratoveho" tepla kompresorov, kde je aj tabulka, z ktorej jednoznacne vypliva tato skutocnost. Teplo odobrate len z oleja je 70 az 80%, celkove teplo odvedene do vzduchu tu vsak udavaju nieco cez 100%. Zeby chyby merania?
Zaujimave by mohlo byt pripojit kompresor a motor na stlaceny vzduch na jeden hriadel, tak by mohlo vzniknut zaujimave tepelne cerpadlo(pri odoberani tepla zo stlaceneho vzduchu) alebo motor s externym spalovanim (pri ohrievani stlaceneho vzduchu).

S pozdravom, beldy...


Sebestačnosť = SLOBODA!!!
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

entropie

Příspěvek od Jim68 »

Entropií myslíš v tomhle případě schopnost potenciálně konat práci, a to je právě jen tolik energie, kterou jsi do systému (tlaku vzduchu x jeho hmotnost) nacpal kompresorem. Nic v tom nehledej. Nebo klidně hledej, ale konkrétně ve stlačování vzduchu není žáden háček. Prostě stlačuješ pružinu.
Jó to stlačovat propan jako Kutil, viděl bys věci, které tě nenechají spát: tlak mizí a zase se objevuje, entropie stoupá jen teplem exponenciálně...bez kompresoru....
Vzduch nekapalní, takže nic z toho neuvidíš, přidej se k nám!


Jim68
Be happy!
beldy
Starší člen
Příspěvky: 170
Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
Bydliště: Podtatransko
Dostal: 2 poděkování

entropia

Příspěvek od beldy »

ono ta kralicia nora je asi hlbsia ako sa zda, zo stlacenou pruzinou sa to porovnat asi neda. Mal som v minulosti staru knihu fyziky, kde tato vec bola dost dobre popisana, snad ju najdem. Jedna sa totiz o tu vec, ze ked kompresor cely svoj vykon premeni na teplo, aku energiu potom ma stlaceny vzduch? nijaku? Zakon zachovania energie predsa musi platit. A napriek tomu stlaceny vzduch pracu vykona. Aka bude je velkost vzhladom k praci potrebnej na stlacanie je otazne. Ak totiz spocitame teplo z kompresora s energiou vyprodukovanou motorom na vzduch, zistime ze to bude o dost viac ako bol prikon kompresora, a v tom je problem. Nad parnym strojom zatial nepokracujem, zatial sa mi uspokojivo nepodarilo vyriesit tu freonpumpu, ale lezat to nenecham...


Sebestačnosť = SLOBODA!!!
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: entropia

Příspěvek od Slavek Krepelka »

beldy píše:ono ta kralicia nora je asi hlbsia ako sa zda,......
Nazdar Beldy,

S tím tedy zase docela zásadně souhlasím. Zase v tom má pazoury Ajnštain. Ona ta jeho Kinetická Teorie Plynů je totiž naprostá kravina. Nevím, co jsi kde početl o energii plynu ať už stlačeného, nebo ne, ale není to náhodou tak, že se někdo nechal slyšet, že tepelná energie je stejná při stejné hmotnosti? To by totiž bylo dost pravděpodobné.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: entropia

Příspěvek od Jim68 »

Pánové,
je to teorie pro idealizovaný děj,
ale všechny veličiny jsou v ní stavové. Nejde tedy jen o teplo, ale i o hustotu (v té rovnici je to konstanta), takže pokud to rozeberete důkladně, zjistíte, že vám ta energie nalezla do termodynamického potenciálu, protože jste změnili stav (zvedli jste tlak). Výpočet vnitřní energie závisí jedině na počátečním a konečném stavu všech stavových veličin(hustota, teplo a integrál musí být úplný, takže zase smůla:). Ta kinetická teorie plynů je tak jednoduchá,, že by se v tom Ajnštajn nespletl, funguje.


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: entropia

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Jim68 píše:
Pánové, ....... Ta kinetická teorie plynů je tak jednoduchá,, že by se v tom Ajnštajn nespletl, funguje.
Nazdar Jime,

Funkčnost matematiky této teorie je sice celkem použitelná, jenže je nutno si uvědomit, že filosofie této teorie je dynamická a to na molekulární úrovni. Nelze logicky předpokládat, že vzájemné kolize molekul stlačených plynů a kolize molekul stlačených plynů se stěnami kontejneru by neprodukovaly stálé teplo jak v objemu stlačeného plynu v kontejneru tak v materiálu kontejneru. Čím vyšší tlak, tím vyšší počet kolizí díky tím vyšší hustotě plynu. To by tedy znamenalo, že pokud by filosofie této teorie měla být na místě, kontejner stlačeného vzduchu by

a) buďto musel neustále produkovat teplo,
b) nebo by se musela snižovat molekulární rychlost stlačeného plynu.

První možnost je prakticky nepravdivá a druhá je v zásadním rozporu s teorií, protože by také způsobila pokles tlaku v kontejneru a jeho vyrovnání s tlakem zevně kontejneru zároveň s teplotou.

Dále je třeba si uvědomit, že nic z toho, co kdy člověk prozkoumal, nemá vlastnost stoprocentní pružnosti postrádající element tření, na kteroužto ideální pružnost molekul plynů (o železe třeba flašky na stlačený kyslík se radši nezmiňuje) kinetická svádí právě ten jev, že kontejner stlačeného plynu jednak spontáně neprodukuje teplo a jednak, že molekulární rychlost v plynech vůbec časem neopadá. Každá pružnost je historicky ztrátová právě díky produkci tepla jak při kolizi, tak při pomalém stlačení a uvolnění tlaku. Zde se dá směle tvrdit, že Ajnštajn s touto teorií vymyslel perpetum mobile třetího řádu a že "sorbona" mu to s radostí odklepla nemaje nic lepšího.

Tlak v plynech je způsoben omezováním prostoru polím molekul plynu. Nejsnáze se to snad dá přirovnat ke kompresi polí shodných magnetických "monopólů", i když jde spíše o hromadnou kompresi individuálních Meisnerových polí mnoha drobounkých spontáních supramagnetů - molekul elementu v plynném skupenství. Pak se totiž zároveň člověk může přestat podivovat nad tím, že různé hustoty a teploty v plynovém vrstvení způsobují lom i odraz světla, ke kterémužto dochází i v případě skleněného hranolu v povrchu hranolu, v přechodové zóně povrchového pole (Van der Waals) hranolu. Kinetická teorie tento jev ignoruje stejně jako svůj dynamický původ a "tření" a proto je ta teorie ignorantská kravina.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Souhlas

Příspěvek od Jim68 »

V tomto molekulárním směru souhlasím, jak říkám, je to idealizované. Ale rámcově je to pro orientaci důležitá pomůcka.


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od poota »

Vlákno vyčištěno, přeji příjemné čtení. poo.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Motorka na stlačený vzduch ...

Příspěvek od A(&F) »

... soukromý projekt vzniklý v "garážových podmínkách" ... http://www.ecogeek.org/content/view/1549/ ... rychlost až 30 km/h ... dojezd 11 km, ... což sice není nic moc, ale své uživatele by si tohle přibližovadlo jistě našlo (např. pro cestu do práce, nákup do vedlejší vesnice, atd.) ... a určitě by se dal zvýšit pomocí přívěsného vozíku s další zásobníky (ve spodní části + zbytek jako úložný prostor pro běžné užití) ...... rychlost "natankování" z předfoukaného zásobníku (naplněného nejlépe pomocí "noční sazby" či alternativních zdrojů) bude asi také přijatelná ...

Obrázek

... bližší info bohužel není, takže není známo, zda se jedná o nějakou sofistikovanou technologii, ale vypadá to spíše na klasickou "důlní motorku" ala Karboš ... ;) ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od poota »

http://life.ihned.cz/c1-57080550-v-aute ... i-jen-euro

Stlačený vzduch se považuje za nejdražší pohonnou látku, ale tady tvrdí, že nádrž naplní za 1 Euro a vystačí na 200 km jízdy.
Nádrž lze také plnit i vlastním elektricky poháněným čerpadlem, zabudovaným v autě - snad po připojení na elektrickou síť?!?

Zdravím - poota
P.S. Při dostatečně velké "nádrži", aby stačil i menší tlak, by se (zatím!!) dalo u našich benzinek "tankovat" zadarmo :lol:
P.P.S. Sice tam píšou, že zády sedí jen jeden cestující, ale při bedlivějším pohledu je zřejmé, že ten "jeden" sedí správně a vozidlo řídí, takže "ty dva" jsou cestující a sedí zády!


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od martin11 »

:jump: ..asi to tak blbý nebude, protože...

http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek. ... position-4

a je to realita, která se bude prodávat...už brzy....tak nevím, ale Apríl to asi nebude :bye: martin11 :D


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od poota »

Jako u každého jiného hybridu se jedná o to, aby se mohl použít slabší motor, který pracuje v optimálních otáčkách, kdy má nejmenší spotřebu na kW výkonu. Pokud má automobil právě pro jízdu potřebu menšího výkonu, tak se ten přebytek ukládá "na pak", to znamená na dobu, kdy bude potřebovat pro jízdu výkon větší, než dodává motor. Nejsložitější je u toho převodovka, která to musí "mixovat".
Údaj, že jenom na vzduch to dokáže jet rychlostí až 70 km/hod je sice pěkný, ale schází u toho to podstatné - jak dlouho to vydrží!?
U hybridu s elektromotorem jsou sice těžké a komplikované akumulátory, ale zato regulace je pohodová "brnkačka" - navíc se dá auto v pohodě používat jako elektrárna pro dům a nebo chatu.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od huhu »

Achjo...
tohle není koncipované tak, že si vezmeš pumpičku a ujedeš co natlačíš.
Údaj 80 procent znamená, že ze sto km v uzavřeném okruhu najedeš 80 na vzduch, zbytek na benzín.
Primárně si neukládáš "na pak", ale energii běžně zmařenou mezi destičkami a kotouči nastřádáš na pozdější využití - zejména akceleraci. Tahle kára se bez spalování neobejde.

http://auto.idnes.cz/vzduchovy-hybrid-p ... tomoto_vok


Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od Jim68 »

To máš pravdu. Měl jsem chalupu bez elektriky, v renaultu konvertor na 250V a přes víkend jsme vegetili jako lidi. Pak si puberťák nechal přes noc v pokoji rozsvíceno 3x60W lustr......a ráno jsme tlačili jako diví....:).


Jim68
Be happy!
VendelinKubelka
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: stř 13 zář 2017 23:24

Re: Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od VendelinKubelka »

Njn. stane se.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“