Milane tomu nějak nerozumím. Nedávno jsi psal, že je to vyrobené v profesionálních podmínkách včetně statických a dynamických propočtů. To bys měl přesně vědět, zda ti to vykryje ztráty v převodech.MilMAX píše: (sice malá ale postačí doufám k vykrytí ztrát v převodech)
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Větrná elektrárna (levně)
Moderátor: rival
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pro MILMAXE
Díky za názor - konečně z Tebe něco vypadloxzzzx píše:Podle toho co tady ukazujes si osobne myslim ze to bude peknej hukot stat vedle takove vetr. elektrarny. Krom toho ze zde nejsou dodrzeny aerodinamicke tvary a bude scasti s mechanickych pohyb. dilu. Pujde taky o nespolehlivy a servisne nakladny stroj, ktery ovsem pojede s vetsi ucinosti. Jde jen o muj pohled na vec. V jednoduchosti je sila.
Z.
Pust se do me.
- co se týče hukotu o kolk si myslíš že to bude hučet víc než konvenční 100 kW VE s 30m vrtulí na jejímž konci lopatek je rychlost 440 Km/h ?? (můj koncept má rychlost otáčení max 60% rychlosti větru) a nechanika pokud nebude udělaná na koleně vrzat nebude (doufám)
- Aerodynamika lopatek počkejte na zveřejnění zkoušek - pořád se to snažíte porovnávat s konvenčními (vztlakovými) systémy ale jak už jsem párkrát napsal než lopatky by se to spíše mělo jmenovat plachty
- Mechanických dílů je v tomto systému méně než ve vrtuli klasické VE - ano v jednosuchosti je síla (a to je můj patent)
- O provozní spolehlivosti ?? jak můžeš vědět jak dobrý jsem technik?? - taky přece nepochybujeme o provozní spolehlivosti spalovacího motoru / každopádně na začátku bylo plno nevěřících Tomášů kteří tvrdili že není nad parní stroj.
-Servisní náklady?? Opravit takový stroj znamená vzít do ruky klíč, kladivo, šroubovák a nechat se zvednout montážní plošinou na malé Avii co slouží k výměně žárovek. / Opravit 100 KW klasickou vrtuli znamená zavolat specializovanou firmu a cálovat 1500 Kč/hod + ND (nic na tom sám nespravíš)
- Za víru ve vyšší účinnost děkuji, uvidíme po zkouškách
Jenom zdůrazňuji že porovnáváme klasickou 100KW s mým 100KW konceptem
V případě 300W plašmušek je to samozřejmě jinak
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo si troufne
A to je jako co?xzzzx píše:Kdo si troufne na tohle?
Plašmuška 134,76 W při větru 98 Km/h
Na to si fakt troufat nebudu - ale je to krasavec
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Nepsal jsem že je to vyrobené ale namodelované v 3D (Solidworks) jehož součástí je i výpočtový program pro posouzení mechanických / statických a dynamických vlastnostíIlem píše:Milane tomu nějak nerozumím. Nedávno jsi psal, že je to vyrobené v profesionálních podmínkách včetně statických a dynamických propočtů. To bys měl přesně vědět, zda ti to vykryje ztráty v převodech.MilMAX píše: (sice malá ale postačí doufám k vykrytí ztrát v převodech)
- ne však aerodynamických vlastností - na takový SW nemáme ani všichni dohromady
- Opravdu musíme počkat na zkoušky jak to dopadne
Pro představu uveřejňuji další detail
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Konečně vidím, jak ti to celé funguje. Neboj, patentovat to nebudu. Máš to docela chytře vymyšlené. Přád jsem přemýšlel, jak pomocí ozubených převodů vracíš natočenou lopatku zpátky a ty střídáš 2 lopatky. Jedna je vždy aktivní a druhá pasivní. V podstatě 4 malí Savoniové na kolotoči. A dokonce myslím, že vím, co tě inspirovalo. Jmenuje se tak jedna pouťová atrakce a funguje úplně stejně.MilMAX píše:
Pro představu uveřejňuji další detail
Vztlakového tam není nic. To ses trošku utnul.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
O vztak se nepřu, ale jsi mimo je to ještě jinakIlem píše:Konečně vidím, jak ti to celé funguje. Neboj, patentovat to nebudu. Máš to docela chytře vymyšlené. Přád jsem přemýšlel, jak pomocí ozubených převodů vracíš natočenou lopatku zpátky a ty střídáš 2 lopatky. Jedna je vždy aktivní a druhá pasivní. V podstatě 4 malí Savoniové na kolotoči. A dokonce myslím, že vím, co tě inspirovalo. Jmenuje se tak jedna pouťová atrakce a funguje úplně stejně.MilMAX píše:
Pro představu uveřejňuji další detail
Vztlakového tam není nic. To ses trošku utnul.
Ten kolotoč znám ale tak se to netočí .... fakt
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Dobře, točí se to pomaleji, dokonce si umím představit, že se lopatky točí jen vůči ose. Vůči větru mohou mít konstatntní úhel natočení. Deflekor schovává ty, které namají být v záběru. Je to jednoduché. Musel bych se víc zamyslet a na to teď není čas. Trochu bych se bál těch transmisních hřídelí. Zdají se mi dost tenké, na to jaký tam bude krouťák a hlavně dynamické rázy.MilMAX píše: Ten kolotoč znám ale tak se to netočí .... fakt
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Určitě lopatky nestojí ve stejném úhlu k proudění větru (to by se podobalo hrablu na kombajnu)Ilem píše:Dobře, točí se to pomaleji, dokonce si umím představit, že se lopatky točí jen vůči ose. Vůči větru mohou mít konstatntní úhel natočení. Deflekor schovává ty, které namají být v záběru. Je to jednoduché. Musel bych se víc zamyslet a na to teď není čas. Trochu bych se bál těch transmisních hřídelí. Zdají se mi dost tenké, na to jaký tam bude krouťák a hlavně dynamické rázy.MilMAX píše: Ten kolotoč znám ale tak se to netočí .... fakt
naopak jejich poloha vůdči proudění se mění s otáčením celého rotoru
Platí však, že jedna plovina rotace lopatek je vždy několikanásobně více exponovaná větrem než ta druhá, která navíc probíhá za krytem
Otázka dimenzí - no to je taky věc turbulencí jaké budou uvnitř - zatím se toho u malého modelu nebojím a doufám že data která zjistím z jeho zkoušek mi pomohou najít správné dimenze pro plnou verzi.
No a když něco prasne ??? dám tam větší - o nic nejde
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heh
Apropo už jste někdo viděli že ten Taawin funguje jinde než v tom GIFu na webu? look at: http://www.taawin.czPalo píše:MilMAXi, začíná se mi to líbit Na kolik vidíš finální prodejní cenu?
(pro srovnání TAAWIN si účtuje za 20 kW větrárnu cca 750 tis. bez el. konvertoru.)
Naposledy upravil(a) MilMAX dne pát 04 kvě 2007 13:56, celkem upraveno 1 x.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Nepsal jsem, že to tak musí být, jen že si to tak umím představit a že bych se musel víc zamyslet.MilMAX píše: Určitě lopatky nestojí ve stejném úhlu k proudění větru (to by se podobalo hrablu na kombajnu)
Asi to bude dobře fungovat, jen bych nechtěl být tím, kdo to bude vyvažovat.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Nemyslím si že to bude nutné nějak extra vyvažovat protože se to nehodlá točit víc ne 60 a 100 ot/minIlem píše:Nepsal jsem, že to tak musí být, jen že si to tak umím představit a že bych se musel víc zamyslet.MilMAX píše: Určitě lopatky nestojí ve stejném úhlu k proudění větru (to by se podobalo hrablu na kombajnu)
Asi to bude dobře fungovat, jen bych nechtěl být tím, kdo to bude vyvažovat.
- všechny prvky jsou přitom symetické dle vertikální osy
- konstrukce je přitom velni štíhlá (nadčtvercová) 3:1 (v:š)
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Já jen, že vím, co bylo za pakárnu vyvážit třílistou vrtuli o průměru 6m a taky vím jak cvičila s koncem 15m příhradového stožáru při cca 30ot/min, protože se ji dokonale vyvážit nepodařilo.MilMAX píše:
Nemyslím si že to bude nutné nějak extra vyvažovat protože se to nehodlá točit víc ne 60 a 100 ot/min
- všechny prvky jsou přitom symetické dle vertikální osy
- konstrukce je přitom velni štíhlá (nadčtvercová) 3:1 (v:š)
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- MilMAX
- Starší člen
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 24 dub 2007 19:04
- Bydliště: Kobylí
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
No právě - těžiště listu 6m vrtule je 3 m od středu a celé je to na 15m sloupu (páce) tomu odpovídá v mém principu lopatka s těžištěm na páce 1 m a celé je to 4x uloženo na sloup který začíná 4m od země - to je trochu lepší předpoklad stability ne?Ilem píše:Já jen, že vím, co bylo za pakárnu vyvážit třílistou vrtuli o průměru 6m a taky vím jak cvičila s koncem 15m příhradového stožáru při cca 30ot/min, protože se ji dokonale vyvážit nepodařilo.MilMAX píše:
Nemyslím si že to bude nutné nějak extra vyvažovat protože se to nehodlá točit víc ne 60 a 100 ot/min
- všechny prvky jsou přitom symetické dle vertikální osy
- konstrukce je přitom velni štíhlá (nadčtvercová) 3:1 (v:š)
Myslím si, že téměř nic, co platí u vztlakových vrtulí VE nelze aplikovat na vertikální tlakový systém
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: To ILEM
Asi jo.MilMAX píše:No právě - těžiště listu 6m vrtule je 3 m od středu a celé je to na 15m sloupu (páce) tomu odpovídá v mém principu lopatka s těžištěm na páce 1 m a celé je to 4x uloženo na sloup který začíná 4m od země - to je trochu lepší předpoklad stability ne?Ilem píše:Já jen, že vím, co bylo za pakárnu vyvážit třílistou vrtuli o průměru 6m a taky vím jak cvičila s koncem 15m příhradového stožáru při cca 30ot/min, protože se ji dokonale vyvážit nepodařilo.MilMAX píše:
Nemyslím si že to bude nutné nějak extra vyvažovat protože se to nehodlá točit víc ne 60 a 100 ot/min
- všechny prvky jsou přitom symetické dle vertikální osy
- konstrukce je přitom velni štíhlá (nadčtvercová) 3:1 (v:š)
Myslím si, že téměř nic, co platí u vztlakových vrtulí VE nelze aplikovat na vertikální tlakový systém
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron