Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Mechanický Ohřívač Kapaliny
Moderátor: rival
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Variátor
V případě zájmu mohu zapůjčit variátor, když bude ten zájem , tak to vyhrabu, a přečtu štítek, pokud tam jěště je. Mezitím jsem zjistil, že to je jenom na 1,2 KW a do pomala.
K.
K.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: dodelmt to
Menič na žárovky si na motoru ani neškrtne. Delat jeden 4kvadrantový menič s nutností jaloviny(protože jiný s motorem takhle nehne) je temer sebevražda, která tech 10000 určite presáhne. Mechanické vírení vody pomocí vetru je myšlenka stará nekolik století a má své aplikace. Ale s účinností ať nikdo nežertuje, tak jednoduše z toho tepelné čerpadlo nikdo neudelá. Pokud navíc nedeklarujou výparník, pak ať nežertují. Topení vetrem je nic moc. Blíží se asi Silvestr. Spíše užitková voda.Pelor píše:Asi se dokopu k tomu to dodelat
vypocitam remenice necham je udelat svarim ram a uvidime
Nenajde se tady nekdo kdo ma schema na 3faz frekvencni menic? 10 000 ZA TO NEDAM!
PL
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Tak včera jsem na netu vysosal ty rozměry.Mezera mezi válci je 2.7 až 3 mm.Spodní víko a horní by měli být od vnějšího vzdáleny přibližně 8 až 10mm.Vnější válec je doporučen hliníkový ale může být i měděný,to asi kůly teplu,vnitřní může být z jakéhokoliv kovového materiálu,železo,nerez,pozink či něco podobného jen je nutné aby byl dutý asi kůly pnutí při teplotách nebo kůly rezonanci.Pan Frenett skoušel různé tvary,povětšinou kužele,disky ale nejlepší výsledky dosáhl s válci píše že až 200 či 300f.Čím větší rozměr tím méně otáček to potřebuje nejspíš je to dáno činnou plochou.Dále píše že ze všech kapalin které skoušel jako je voda a různé oleje nejlepších výsledků dosáhl s rostlinými oleji. Tak kdo to zkusí sestrojit?
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Re: Mechanický ohřívač opravdu funguje
To zahřívání oleje myslím souvisí s kavitací. Tady je toho trochu víc : http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 0811#10811
Jak píšeš, čím větší průměr, tím menší otáčky jsou zapotřebí - nebude to o obvodové rychlosti?
Jinak dobrý
Jak píšeš, čím větší průměr, tím menší otáčky jsou zapotřebí - nebude to o obvodové rychlosti?
Jinak dobrý
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: Mechanický ohřívač opravdu funguje
No s tou obvodovou rychlostí to bude nejspíš tak.Takže raději větší průměr a menší otáčky tím pádem i menší hluk ono to totiž pěkně divně syčí a nebude zapotřebí vysoko otáčivého motoru ty mají většinou menší sílu v záběru.tbest píše:To zahřívání oleje myslím souvisí s kavitací. Tady je toho trochu víc : http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 0811#10811
Jak píšeš, čím větší průměr, tím menší otáčky jsou zapotřebí - nebude to o obvodové rychlosti?
Jinak dobrý
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Re: Mechanický ohřívač opravdu funguje
Pokud budeš zvětšovat průměr, doporučoval bych pohon s regulací otáček. Nevím co by rázy udělaly, kdybys otáčky přešvihnul. Možná tam dát nějaký pojistný tlakový ventil.Aquarius1 píše:
No s tou obvodovou rychlostí to bude nejspíš tak.Takže raději větší průměr a menší otáčky tím pádem i menší hluk ono to totiž pěkně divně syčí a nebude zapotřebí vysoko otáčivého motoru ty mají většinou menší sílu v záběru.
Držím pěsti. O kavitaci toho moc nevím, pokud by rotor mohl být z teflonu, můžu ti přibalit pěknej kousek asi 120mm průměr.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: Mechanický ohřívač opravdu funguje
Díky ale nevím jestli to je možné,v těch popiscích a různých návodech se pořád píše o rotoru z kovu ale kdo ví.No já v těchhle věcech jako je kvitace a podobně vím velký kulový.A s těma otáčkama taky jsem na to myslel ještě uvidím .Zatím se měj fajntbest píše:Pokud budeš zvětšovat průměr, doporučoval bych pohon s regulací otáček. Nevím co by rázy udělaly, kdybys otáčky přešvihnul. Možná tam dát nějaký pojistný tlakový ventil.Aquarius1 píše:
No s tou obvodovou rychlostí to bude nejspíš tak.Takže raději větší průměr a menší otáčky tím pádem i menší hluk ono to totiž pěkně divně syčí a nebude zapotřebí vysoko otáčivého motoru ty mají většinou menší sílu v záběru.
Držím pěsti. O kavitaci toho moc nevím, pokud by rotor mohl být z teflonu, můžu ti přibalit pěknej kousek asi 120mm průměr.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Opět k mechanickému ohřívači,,Moje vize"
Po úspěšné zkoušce mechanického ohřívače co se týče funkce(ne té konstrukční) jsem se rozhodl vyrobit a vyzkoušet ohřívač nový a to bytelný s co možná nejmenšími tolerancemi (dáno domácí výrobou) a zjistit jeho možnosti hlavně tepelné k možnému ohřevu vody či dokonce možnosti vytápění klasickým ústředním topením.Vnitřní válec bude ze silnostěnné ocelové trubky (již je doma)se zavařenými víky a v nich vyvrtaných dírách (na soustruhu) pro hřídel taktéž zavařenou, tím se zajistí dostatečná vyváženost a hmotnost takového válce bude sloužit i jako setrvačník.Vnější válec bude buď z nějakého hliníkového hrnce (naštěstí se ještě dají sehnat) nebo silného hliníkového plechu s tzv:automobilovým švem a následně zalepen hmotou na lepení motorových bloků.Jak jsem vyčetl dodatečně z popisu ohřívače píše se tam ,,spodní topná deska a horní musí být stejná".Takže budou ze silného ocelového plechu asi 5mm(leží ve sklepě a čeká na mne ) ke spojení použiji nejspíš šroubků a zalepen opět hmotou na bloky. Ložiska asi bronz lisovaná zvenku kůly snadné výměně a spodní s překrytem z plechu.V horním víku bude otvor na nalévání oleje s uzavíracím šroubem jako na motociklu s dírkou pro odvětrání tlaků.
Moje vize:
Pokud se potvrdí že ohřívač bude dostatečně výkonný,postavit kotel o dvou nezávislých nádobách navzájem propojených a v každé z nich jeden mechanický ohřívač.Jeden aby vodu předehříval a druhý dohříval na nastavenou teplotu(dá se regulovat otáčkami).Ty komory dvě proto aby v případě poruchy jednoho mohl jet druhý na max výkon po dobu opravy poškozeného.Honit to nezávisle každý svým motorkem na stejnosměrný proud dodávaný třeba z PC zdroje nebo trafem s usměrněním a možností regulací otáček v závislosti na teplotě vody.V případě výpadku elektřiny mít jako záložní zdroj(třeba autobaterii). Ještě lepší by to bylo pokud by se podařil postavit perendev a honit to alternátorem s pemanentnímy magnety(již ho mám,dělal jsem ho předloni na jeden pokus tady je link na přestavbu http://mve.energetika.cz/sikovneruce/autoalternator.htm ale to je hudba budoucnosti a byl by člověk vlastně nezávislej na plynu elektřině čí na distributorech pevných paliv.
Přidávám obrázek mojí představy ohřívače do bojleru,ještě později dodám i obrázek jak si představuji ten kotel(snad se k tomu dokopu )
Rád bych věděl co si o tom kdo myslí,tedy jestli to někoho osloví a případné připomínky. Dík Aquarius1
Moje vize:
Pokud se potvrdí že ohřívač bude dostatečně výkonný,postavit kotel o dvou nezávislých nádobách navzájem propojených a v každé z nich jeden mechanický ohřívač.Jeden aby vodu předehříval a druhý dohříval na nastavenou teplotu(dá se regulovat otáčkami).Ty komory dvě proto aby v případě poruchy jednoho mohl jet druhý na max výkon po dobu opravy poškozeného.Honit to nezávisle každý svým motorkem na stejnosměrný proud dodávaný třeba z PC zdroje nebo trafem s usměrněním a možností regulací otáček v závislosti na teplotě vody.V případě výpadku elektřiny mít jako záložní zdroj(třeba autobaterii). Ještě lepší by to bylo pokud by se podařil postavit perendev a honit to alternátorem s pemanentnímy magnety(již ho mám,dělal jsem ho předloni na jeden pokus tady je link na přestavbu http://mve.energetika.cz/sikovneruce/autoalternator.htm ale to je hudba budoucnosti a byl by člověk vlastně nezávislej na plynu elektřině čí na distributorech pevných paliv.
Přidávám obrázek mojí představy ohřívače do bojleru,ještě později dodám i obrázek jak si představuji ten kotel(snad se k tomu dokopu )
Rád bych věděl co si o tom kdo myslí,tedy jestli to někoho osloví a případné připomínky. Dík Aquarius1
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
rotační ohřívač
Zdravím.Toto je hrubý návod na výrobu ohřívače
a toto je velmi pěkný pohled dovnitř s použitím stroboskopu je to uvedeno proto, že otvory jsou v obou směrech mimo osu.
Jeden směr proto aby se mohl trhat(např.vodní)sloupec.
Druhý směr nepatrně, řádově ve stupních, proto ,aby uprostřed otvorů mohla kapalina rotovat.
Masívní je to proto, aby se co nejvíce snížila hlučnost systému a využil též tepelně, akustický efekt kavitace.
la.
a toto je velmi pěkný pohled dovnitř s použitím stroboskopu je to uvedeno proto, že otvory jsou v obou směrech mimo osu.
Jeden směr proto aby se mohl trhat(např.vodní)sloupec.
Druhý směr nepatrně, řádově ve stupních, proto ,aby uprostřed otvorů mohla kapalina rotovat.
Masívní je to proto, aby se co nejvíce snížila hlučnost systému a využil též tepelně, akustický efekt kavitace.
la.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: rotační ohřívač
Dík tahle videa mi zas posunula představu o ohřívači i když tohle stavět nechci.Mám na mysli tu verzi dvou válců s olejovou náplní ale jako inspirace moc dobrý hlavně s tou robusností celého zařízení, nebyl jsem si jist jestli je to správně.la píše:Zdravím.Toto je hrubý návod na výrobu ohřívače
a toto je velmi pěkný pohled dovnitř s použitím stroboskopu je to uvedeno proto, že otvory jsou v obou směrech mimo osu.
Jeden směr proto aby se mohl trhat(např.vodní)sloupec.
Druhý směr nepatrně, řádově ve stupních, proto ,aby uprostřed otvorů mohla kapalina rotovat.
Masívní je to proto, aby se co nejvíce snížila hlučnost systému a využil též tepelně, akustický efekt kavitace.
la.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Rotační ohřívač
Mezera mezi statorem a rotorem je též důležitá aby se to tam ta kapalina mohla odvalovat, na tom záleží jestli se bude ohřívat více obal nebo kapalina.
Pro vodu se udává obvykle jestli si dobře pamatuji jedna čtvrtina až osmina palce,olej to nevím.
Držím palce v dalším díle.
la.
Pro vodu se udává obvykle jestli si dobře pamatuji jedna čtvrtina až osmina palce,olej to nevím.
Držím palce v dalším díle.
la.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
No to bude určitě tak jak píšeš.V příspěvku kde popisuji funkci ohřívače je že mezera mezi válci je 2.5mm ale pokud tam byl řídký olej tak to moc nehřálo ale na motorák to jelo jako blázen,takže budu muset zjistit pokusně jak má být veliká na ten řídký olej ono na ten motorák to dává pěkný odpor nejspíš kůly hustotě do doby ohřátí venkovního válce,pak to běží lehce.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Mezera
Kdyby tak šla mezera měnit bylo by to ideální.
Je to možné hlavně zasouváním kuželu , ale pracnější, nebo jenom na přímce, excentrem .
Nebo měnit hustotu a tudíž viskozitu oleje, podle přečtené literatury , by to měl být olej grilovací, hustotu bych měnil třeba malým přídavkem ředidla , bacha na hořlavost.
K.
Je to možné hlavně zasouváním kuželu , ale pracnější, nebo jenom na přímce, excentrem .
Nebo měnit hustotu a tudíž viskozitu oleje, podle přečtené literatury , by to měl být olej grilovací, hustotu bych měnil třeba malým přídavkem ředidla , bacha na hořlavost.
K.
Naposledy upravil(a) 1220 dne úte 08 led 2008 21:01, celkem upraveno 1 x.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: Otázka
Dokud je ohřívač studený tak to má dost velký odpor,jakmile se ohřeje jede to lehce.To platí jen pro ten motorový,na ten řídký použil jsem silikonový OKs2 na mazání pneumatických pístnic to šlo lehce od začátku.Peter píše:Aquarius1 píše: Zajímavé bylo že ač byl ohřívač velice horkej tak olej byl jen teplý nikoli vařícíJe odlehčení motoru závislé víc na dosažené teplotě oleje, nebo na dosažených otáčkách?Aquarius1 píše:No to bude určitě tak jak píšeš.V příspěvku kde popisuji funkci ohřívače je že mezera mezi válci je 2.5mm ale pokud tam byl řídký olej tak to moc nehřálo ale na motorák to jelo jako blázen,takže budu muset zjistit pokusně jak má být veliká na ten řídký olej ono na ten motorák to dává pěkný odpor nejspíš kůly hustotě do doby ohřátí venkovního válce,pak to běží lehce.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.