Toto pro mě a pro Vás poslal Petr111
Ahoj Štefi,
letmo jsem mrknul na fórum, jak se daří testovat tvoje vyvíječe.
Jelikož to mám na benzínové stříkačce, testuji to skoro 5000 km, možná bych
měl pár poznámek - můžeš to hodit do fóra.
Jedná se mi hlavně o regulaci podtlaku. U D a TD s nepřímým vstřikem je to
trochu jiné.
Benzínová stříkačka (vztahuji to na forďáckou techniku) měří vzduch k
benzínu podtlakem (!) a váhou vzduchu (odporový drátek), když na větev toho
podtlaku připojíš "mašinku", začne se to až do určitého bodu chovat dost
samoregulačně. Nastavil jsem za jízdy podtlak na maximum a postupně ubíral.
Poznatek : pokud dáš toho podtlaku moc, vyhodnotí to stříkačka jako poruchu
a spotřeba stoupne proti normálu.
Pak začneš ubírat - a najednou máš to, co potřebuješ. Nejlíp mi to chodí,
když to sotva bublá - tedy úplně něco jiného než tu prezentuje řada
účastníků.
Jelikož jsem spotřebu stlačil z 6,9 na 4,6 - a to se nebavím o nějakém
krátkém úseku, ale o měření na "celou nádrž".
Žádnou přívěru netřeba - pokud se trefí ten správný bod, stříkačka si to
upraví sama.
Je pravda, že plynový pedál nechodí v celém rozsahu, jak je běžné. Chová se
to jako TD s nepřímým vstřikem - jelikož s tím mám zkušenosti, nedělá mi
tento styl jízdy problém (při akceleraci sešlápnu plyn, pak začnu ubírat - a
motor na to reaguje zdánlivě nelogicky, přidává na otáčkách), motor má
neobvyklý kroutící moment, řadím 4 při 40, 5 při 60......chybí mi šestka.
Při vyšší rychlosti (nad 110), nastavuje stříkačka chybně předstih......už
je to na ucho znát, lehké vibrace.
To šulení stříkačky by mělo jít nejelegantněji vyřešit na váze
vzduchu.....zkusím o tom špekulovat.
Teď jsem ve fázi, kdy začnu testovat VN.
Jo a krmím tou destilkou od pumpy, ten čistící filtr je plně dostačující.
Ahoj Petr
Petr dal jeden z dalších střípku , krom jiného a velice důležitého a užitečného , kterého jsem si sice všimnul , ale nějak mě to nedošlo i když furt píšu , že na velikosti skutečně nezáleží .
Patří mu za to můj dík -- Díky Petře .
V tom bodě …….. “ Nejlíp mi to chodí, když to sotva bublá “ …….. tos teda trefil přesně , a budu se jenom opakovat --- Je to poslední střípek , který mě chyběl a neuvědomil jsem si ho , protože stále píšu , že na velikosti nezáleží a že je v těch bublinkách dost energie , ale myslel jsem , že na to , abych té Energie dostal co nejvíc do motoru to musí víc bublat .
Asi jsem se nechal unést pocitem a kochajíce se jízdou zapomněl naslouchat a koukat.
Díky , díky moc Petře za perfektní postřeh , který mě do toho mého řidičáku přesně zapadá a v návaznosti na Další , o kterém jsem psal , to bude super .
Všechno mě to teď zpětně došlo , protože jakmile je jízda ustálená , tak je podtlak minimální a přesto to jede jak blázen i když nad 100km rychlost to už začne u mě víc vařit . Proto tam musím zkusit dát ten el. ventil , abych mohl úplně uzavřít sání do mašinky a vyprubovat že je to tak , ale je to teďka úplně (skoro) jasné.
Notabene mě to mělo napadnout hned , jakmile u Jeffa Luboš ukazoval vývěvu, kterou měl připojenou na mašinku bez přisávání a já tam potom zapojil tu svou , ale neucpal jsem si přívod .
Jóó hold víc hlav , víc ví -- jenom mě prosím Vás někdo neříkejte : Já to věděl a naschvál jsem to neřek , protože su sobec a dělám si na svém písečku .
To by mě teda nas…o . A ještě víc by mě to dojalo a to by byla má vlas blbost , kdyby to tady někde bylo napsané . --
“ Že přívod by měl být zacpaný a nechat podtlak , aby udělal své , protože to úplně stačí “
Ještě jednou Petře dík . 