Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
GEET - Pantone reaktor -- Diskuse
Poznamka
Skus este postudovat GEET,princip je zalozeny na krakovani
uhlovodikov tie su obsiahnute v hlavne ropnych produktoch.
Neviem kde by sa vzali v rastlinnom oleji.
Este nez zacnes zvarovat,precitaj si poriadne aspon toto forum vyhnes sa
mozno sklamaniam.
Ps:Byt tebou pouzijem radsej vstrik vody a plazmove zapalovanie.
(Plasma Spark plug)
Pre vykurovane je lepsi horak nez tocive stroje.
uhlovodikov tie su obsiahnute v hlavne ropnych produktoch.
Neviem kde by sa vzali v rastlinnom oleji.
Este nez zacnes zvarovat,precitaj si poriadne aspon toto forum vyhnes sa
mozno sklamaniam.
Ps:Byt tebou pouzijem radsej vstrik vody a plazmove zapalovanie.
(Plasma Spark plug)
Pre vykurovane je lepsi horak nez tocive stroje.
GEET
Este som zabudol...
Pre vykurovanie netreba mat na sasi chladice voda z motora sa moze
hnat rovno do radiatorov,cela tepelna energia sa vyuziva.
A asynch. generator bez budenia je nanic,nemozno ho prevadzkovat
bez siete a i tak ho stale musis hnat na nadsynchronne otacky.
Tak motor z favorita nevydrzi ani rok prevadzky a o nejakej regulacii vykonu nemoze byt ani rec.Problem je aj s ucinnikom. ...Treba pouzit synchron.
Pre vykurovanie netreba mat na sasi chladice voda z motora sa moze
hnat rovno do radiatorov,cela tepelna energia sa vyuziva.
A asynch. generator bez budenia je nanic,nemozno ho prevadzkovat
bez siete a i tak ho stale musis hnat na nadsynchronne otacky.
Tak motor z favorita nevydrzi ani rok prevadzky a o nejakej regulacii vykonu nemoze byt ani rec.Problem je aj s ucinnikom. ...Treba pouzit synchron.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
neboj niki
on ví co dělá, s těmi uhlovodíky si mně ale dostal. ten jeho olej může mít pouze problém s teplotou odparu . Teplota odparu se sníží, když se sníží tlak v systému. Seškrcením by to mohlo jít, tam bude jádro pudla, protože je to směs s vodou. Vyjetý olej každý nemá v dostatečném množství.
Pokud jde někdo taky na dvoutakty, tak mám kontakt na čz čerpadla z oil mastera nová . Koupil jsem jedno za 300.
K.
Pokud jde někdo taky na dvoutakty, tak mám kontakt na čz čerpadla z oil mastera nová . Koupil jsem jedno za 300.
K.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: GEET
Ber to tak, že dneska jsou vánoce a já si zahraju na Ježíška.
- olejový bubler je blíže k reaktoru
- do něj je přiveden výstup z vodního bubleru
- u serio-paralelního provedení jsou do obou bublerů přivedeny i výfukové plyny přes oddělené šrcení (popř. přiváděný vzduch je ohříván přes výměník "výfuk - vzduch")
- nebo jsou pouze zapojeny do serie = horké plyny se přivádějí pouze do "vodníka" a odtamtud potom probublárají do "nafťáka"
- olejový bubler je v obou případech navíc ohříván i odpadním teplem za reaktorem
=> do reaktoru jde již kompletní směs z olejového bubleru skrz který probublávají vodní výpary
Jak správně píše Karel, je zapotřebí SNÍŽIT TLAK v bubleru, čímž se SNÍŽÍ BOD VARU a zároveň se i "ZVÝŠÍ TENZE" (prosím nekamenovat ). Tento fakt si však mnoho konstruktérů bohužel neuvědomuje (tzn. že v bubleru musí vzniknout podtlak), díky čemuž jim potom GEET ve výsledku nefunguje!!! A to jenom, protože zcela správně nepochopili funkci jednotlivých škrticích ventilů.
Olej a nafta mají tenzi někde kolem 100 pa. Voda cca 2.500 pa. Benzín zhruba 17.500 pa. Už to začíná být jasné???
(jedno z mnoha možných řešení http://beinsa.info/index.php?option=com ... &Itemid=51 , doporučuji prostudovat i ostatní tamní stránky, je tam spousta zajímavých podnětů)
Jinak se omlouvám, že Ti odpovídám až teď. To, že Ti musím odpovědět nosím v hlavě již delší dobu, ale poslední dobou jsem se více zabýval "Problémy spojených s deKarbanizací. Non
Doplněno: http://fyzweb.cz/odpovedna/index.php?hl ... ynn%C3%A9m
energetik píše:ale rostlinný olej se potvora a nechce se moc odpařovat i když je bubler v tepelný izolaci, aby se to hodně zahřálo.
Zkuste se k tomu vyjádřit, kdo jste se okolo toho točil, hlavně mě trápí ten malý odpar rostlinného oleje, zkusil bych to možná rozprašovat tryskou, no nevím
Problém to není. Ideální je použití dvou oddělených nádob . Jedna na olej a druhá na vodu. Nejvíce se nám osvědčilo sériové nebo sério-paralelní zapojeni. Paralelní zapojení je také jistě možné, jak dokládají mnohé konstrukce z netu, ale my jsme ho zatím nevyzkoušeli (měla by být složitější regulace, protože oba bublery se potom chovají jako spojené nádoby)Karel m píše:Teplota odparu se sníží, když se sníží tlak v systému. Seškrcením by to mohlo jít, tam bude jádro pudla, protože je to směs s vodou.
- olejový bubler je blíže k reaktoru
- do něj je přiveden výstup z vodního bubleru
- u serio-paralelního provedení jsou do obou bublerů přivedeny i výfukové plyny přes oddělené šrcení (popř. přiváděný vzduch je ohříván přes výměník "výfuk - vzduch")
- nebo jsou pouze zapojeny do serie = horké plyny se přivádějí pouze do "vodníka" a odtamtud potom probublárají do "nafťáka"
- olejový bubler je v obou případech navíc ohříván i odpadním teplem za reaktorem
=> do reaktoru jde již kompletní směs z olejového bubleru skrz který probublávají vodní výpary
Jak správně píše Karel, je zapotřebí SNÍŽIT TLAK v bubleru, čímž se SNÍŽÍ BOD VARU a zároveň se i "ZVÝŠÍ TENZE" (prosím nekamenovat ). Tento fakt si však mnoho konstruktérů bohužel neuvědomuje (tzn. že v bubleru musí vzniknout podtlak), díky čemuž jim potom GEET ve výsledku nefunguje!!! A to jenom, protože zcela správně nepochopili funkci jednotlivých škrticích ventilů.
Olej a nafta mají tenzi někde kolem 100 pa. Voda cca 2.500 pa. Benzín zhruba 17.500 pa. Už to začíná být jasné???
(jedno z mnoha možných řešení http://beinsa.info/index.php?option=com ... &Itemid=51 , doporučuji prostudovat i ostatní tamní stránky, je tam spousta zajímavých podnětů)
Jinak se omlouvám, že Ti odpovídám až teď. To, že Ti musím odpovědět nosím v hlavě již delší dobu, ale poslední dobou jsem se více zabýval "Problémy spojených s deKarbanizací. Non
Doplněno: http://fyzweb.cz/odpovedna/index.php?hl ... ynn%C3%A9m
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
GEET
Zdravím všechny, co se zapojili do diskuze, zkusím si obhájit proč co jak je, tedy:
Složení řepkového oleje ( procentuální poměry se trochu liší podle odrůdy, je jich několik):
palmitová C15H31COOH (nasycená kyselina)
stearová C17H35COOH (nasycená kyselina)
olejová C17H33COOH (nenasycená kyselina s 1 dvojnou vazbou)
linolová C17H31COOH (nenasycená kyselina s 2 dvojnými vazbami)
linolenová C17H29COOH (nenasycená kyselina s 3 dvojnými vazbami)
Takže uhlíku a vodíku byl tam měl být dostatek, ostatně to již vyzkoušeno při nočních jízdách z montáží na dálnici Praha – Hradec, kde lze po vzálenost 50km lze držet rychlost beze změn na stejné úrovni (85 km/h) – víc to nedalo, zkoušelo se to několikrát na starém Favoritu. Odhadnutý výkon motoru byl cca 15kW, (sucho, vždy stejně naložený, stejný tlak v pneu, celkem stejná okolní teplota, relativní bezvětří). Celé dobře prohřáté přecházející jízdou přes Prahu.
Spotřeba řepky byla přepočtena na hodinu výkonu cca něco přes 1,8 litrů pro těch 15kW, a vody – destilované osmozou cca 10 litrů, ale trochu ( nepatrně) unikala pára, takže o něco méně.Větší výkon z toho nešel dostat, zkoušelo se i několik délek vnitřku reaktoru geet, ale výsledky byly zhruba stejné (tak +- 10%). Celé dobře zahřáté přecházející jízdou přes Prahu.
Asynchronní generátor je proto, že se pojede stále na zhruba stejný výkon a lze ho provozovat i na ostrovní síť, na rozdíl od několika výzkumných zpráv jedné nejmenované vysoké školy. V praxi to používám ve svém oboru už mnoho let, udržím zhruba 50Hz i napětí a není to až zas tak komplikované, jak se zdá a nemusí jít až zas o konstantní příkon napojených spotřebičů. Jalovinu při funkci do sítě lze snadno vykompenzovat kondenzátorem.
Hořák by mě v tomhle mém případě nepomohl, protože potřebuju zdroj celkem konstantní el. energie a to teplo je spíš příjemných doplňkem. Chladiče jsou jen na dochlazování, na přechodnou dobu, kdy potřebuju elektřinu, když spotřeba tepla v domě je malá a akumulační nádrž se už blíží max. tepelné kapacitě, tedy do ekonomiky zasáhnou jen málo.
Vymyšlené to mám tak, a tak se to i zkoušelo ve Favoritu, že nádoba - bubler je jen jeden, je vyhřívaný výfukovými plyny za reaktorem – dvojitou stěnou, modelářské servo ovládá jakýsi trojcetný ventil na spaliny a tak lze udržet konstantní teplotu. Celé je to v tepelnoé izolaci - minerální vlna, tepla je fakt málo ( vysokoteplotního ), místo druhé nádoby s vodou je měděná trubička 8mm (LPG) obtočená okolo výfukového potrubí – za reaktorem ( 20 závitů ), na její vstup se vede voda ( procházející magnetickou úpravou – kotelní kámen) předehřátá na 90 stupňů výměnníčkem od vody motorové - zase úspora cenného výfukového tepla. Na konci měděné trubičky je přehřátá pára, která jde už do bubleru. Množství se reguluje škrcením vody před vstupem do trubičky. Množství řepkových par se reguluje teplotou ohřívání tím třícestným ventilem, ale zatím to bylo vždycky až na doraz max. otevření a stejně toho bylo asi málo. Teplotu bubleru jsem u Favorita neměřil, to až u té dílenské jednotky, co je ve výrobě. Podtlak v bubleru byl, cca 0.1 baru měřeno manometrem, v rovnotlaku nebo s přetlakem to nechodilo prakticky vůbec.
Tolik základní osvětlení pokusů. Bylo to jen velmi hrubé odzkoušení, jestli je to života schopné. Ukázalo se, že ano, tak proto se to dělá na čisto jako jednotka v dílně, určitě tam bude spousta změn, ale dělám je radši, něž koukat na bednu.
PS: Ježíšek potěšil, proti karbonizaci v prostoru válce s mi osvědčil vodík z běžného malého vyvýječe (5A, 12V, louh), svíčky se značně vyčistily – u jiného pokusu a motoru, s geet jsem ho zatím ještě nezkoušel, je navržen až do téhle poslední varianty, co je na fotkách.
Složení řepkového oleje ( procentuální poměry se trochu liší podle odrůdy, je jich několik):
palmitová C15H31COOH (nasycená kyselina)
stearová C17H35COOH (nasycená kyselina)
olejová C17H33COOH (nenasycená kyselina s 1 dvojnou vazbou)
linolová C17H31COOH (nenasycená kyselina s 2 dvojnými vazbami)
linolenová C17H29COOH (nenasycená kyselina s 3 dvojnými vazbami)
Takže uhlíku a vodíku byl tam měl být dostatek, ostatně to již vyzkoušeno při nočních jízdách z montáží na dálnici Praha – Hradec, kde lze po vzálenost 50km lze držet rychlost beze změn na stejné úrovni (85 km/h) – víc to nedalo, zkoušelo se to několikrát na starém Favoritu. Odhadnutý výkon motoru byl cca 15kW, (sucho, vždy stejně naložený, stejný tlak v pneu, celkem stejná okolní teplota, relativní bezvětří). Celé dobře prohřáté přecházející jízdou přes Prahu.
Spotřeba řepky byla přepočtena na hodinu výkonu cca něco přes 1,8 litrů pro těch 15kW, a vody – destilované osmozou cca 10 litrů, ale trochu ( nepatrně) unikala pára, takže o něco méně.Větší výkon z toho nešel dostat, zkoušelo se i několik délek vnitřku reaktoru geet, ale výsledky byly zhruba stejné (tak +- 10%). Celé dobře zahřáté přecházející jízdou přes Prahu.
Asynchronní generátor je proto, že se pojede stále na zhruba stejný výkon a lze ho provozovat i na ostrovní síť, na rozdíl od několika výzkumných zpráv jedné nejmenované vysoké školy. V praxi to používám ve svém oboru už mnoho let, udržím zhruba 50Hz i napětí a není to až zas tak komplikované, jak se zdá a nemusí jít až zas o konstantní příkon napojených spotřebičů. Jalovinu při funkci do sítě lze snadno vykompenzovat kondenzátorem.
Hořák by mě v tomhle mém případě nepomohl, protože potřebuju zdroj celkem konstantní el. energie a to teplo je spíš příjemných doplňkem. Chladiče jsou jen na dochlazování, na přechodnou dobu, kdy potřebuju elektřinu, když spotřeba tepla v domě je malá a akumulační nádrž se už blíží max. tepelné kapacitě, tedy do ekonomiky zasáhnou jen málo.
Vymyšlené to mám tak, a tak se to i zkoušelo ve Favoritu, že nádoba - bubler je jen jeden, je vyhřívaný výfukovými plyny za reaktorem – dvojitou stěnou, modelářské servo ovládá jakýsi trojcetný ventil na spaliny a tak lze udržet konstantní teplotu. Celé je to v tepelnoé izolaci - minerální vlna, tepla je fakt málo ( vysokoteplotního ), místo druhé nádoby s vodou je měděná trubička 8mm (LPG) obtočená okolo výfukového potrubí – za reaktorem ( 20 závitů ), na její vstup se vede voda ( procházející magnetickou úpravou – kotelní kámen) předehřátá na 90 stupňů výměnníčkem od vody motorové - zase úspora cenného výfukového tepla. Na konci měděné trubičky je přehřátá pára, která jde už do bubleru. Množství se reguluje škrcením vody před vstupem do trubičky. Množství řepkových par se reguluje teplotou ohřívání tím třícestným ventilem, ale zatím to bylo vždycky až na doraz max. otevření a stejně toho bylo asi málo. Teplotu bubleru jsem u Favorita neměřil, to až u té dílenské jednotky, co je ve výrobě. Podtlak v bubleru byl, cca 0.1 baru měřeno manometrem, v rovnotlaku nebo s přetlakem to nechodilo prakticky vůbec.
Tolik základní osvětlení pokusů. Bylo to jen velmi hrubé odzkoušení, jestli je to života schopné. Ukázalo se, že ano, tak proto se to dělá na čisto jako jednotka v dílně, určitě tam bude spousta změn, ale dělám je radši, něž koukat na bednu.
PS: Ježíšek potěšil, proti karbonizaci v prostoru válce s mi osvědčil vodík z běžného malého vyvýječe (5A, 12V, louh), svíčky se značně vyčistily – u jiného pokusu a motoru, s geet jsem ho zatím ještě nezkoušel, je navržen až do téhle poslední varianty, co je na fotkách.
energetik
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: GEET - a navíc, plastový sudy jsou děsně drahý :)))
aNONym píše:Jinak se omlouvám, že Ti odpovídám až teď..... ale poslední dobou jsem se více zabýval "Problémy spojených s deKarbanizací. Non
energetik píše:Ježíšek potěšil, proti karbonizaci v prostoru válce s mi osvědčil vodík z běžného malého vyvýječe (5A, 12V, louh), svíčky se značně vyčistily
Sorry, ale došlo zde k lehkému nedorozumění (to fakt nebyl překlep, ale snad je to již jasné ). Já totiž u něj nemám problémy se svíčkami (neb ty si postupně zapaluje on sám ), ale především v prostoru hlavy . Tvůj postup stojí za zvážení, nejúčinnější by asi bylo použití louhu na přímo (přestože je to v rozporu s mým humánním přesvědčením). Non
(aby nedošlo ke špatné interpretaci: Ne, nebudeme na něm zde dělat pokusy ohledně působení silně zásaditých roztoků, on se časem (doufejme) "rozpustí a vypustí" sám. )
.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
pro aNONyma
Jo tak to jsem přečetl moc zběžně narychlo (zvědavost) a zaměnil pojmy s dojmy, jen jedno písmenko a jaká změna! Jsem ještě u zákazníka, tak moc spěchám a snáším mu modré z nebe, abych byl brzo hotov a mohl vyrazit do Prahy k Jeffovi.
energetik
geet
Vidm ze sa tu konecne rozbehla normalna debata k teme ,tak este prispejem.
My sme tiez laborovali z bublerom,vymyslali vsemozne zapojenia ohrevy,
ventily na vstupoch a vystupoch,dvoj troj komorove bublery a samostatny ohrev pre olej a vodu.Na koniec kazda varianta mala svoje
neduhy a hlavne nesla dostatocne regulovat.Nasa podmienka bola dosiahnut chod ako keby motor bezal na benzin,od nastartovania az
po plny vykon.(to pre nas nebol argument,v tom videu s kosackou
kde borec nastavil ventilmi nejake otacky a nechal to vrcat na betone.keby to zatazil tak je po parade.)
Nakoniec sme vsetko postavili uplne jednoducho.dvojkomorovy bubler
kde su sekcie oddelene ventilom.Vjednej sa len prepiera uz vychladeny vyfuk (voda bez oleja,tlak z vyfuku) za ucelom ziskania uhlovodikov a v druhej sekcii sa voda ohrieva pri podtlaku.Na vstupe do reakcnej komory
sa tryskou (z naftoveho motora common rail,elektricky ovladana) privstrekuje olej na rozzeravenu trubku.(3 vyfuky hreju geet,1 je len na
ohrev vstupu).Pre doplnenie vody v podtlakovej sekcii staci otvorit sekcny ventil a voda sa sama nasaje a uz obohatena prepadom.Do prvej sekcie sa potom dopusti voda z vodovodu.(automaticky)
Z motora nesmie cakat voda.
Videl som uz geet ktory sice bral 8:2 ale voda cez motor len vyprskavala,ked sme dali flasu este sme nachytali 5L vody spet.
Talze bezal vlastne len na palivo a bez tej vody by bol bezal aj dlhsie.
Ovlada sa to cele pocitacom (stara doska z PC) a ma to jednu obrovsku vyhodu,ked treba nieco upravit robi sa to tabulkami ventilov,vstriku,a zapalovania a nie zvarackou.
Pre start mame klasicky vstrik benzinu a po ohriati sa plynule prejde
na geet.Nic neskube,netrha,nevynechava ani sa nezanasa.
Pomer spotreby stary olej/voda 7:3 az 7:4 a s naftou az 7:2,5.
Toto sa dosiahne az po urcitej dobe chodu ked sa zacne uplatnovat
preplach z vyfuku.
Vario prevod medzy motorom a gen. zaisti ze sa mozu znizit otacky
motora ale frekvencia zostava rovnaka.(pri odlahceni generatora)
setri sa tak palivo aj motor.
Teraz testujeme plazmu vyzera to slubne ale zatial este nemame vysldky.
Tak o tom mozno potom...
Tolko odomna k tym vianociam.
My sme tiez laborovali z bublerom,vymyslali vsemozne zapojenia ohrevy,
ventily na vstupoch a vystupoch,dvoj troj komorove bublery a samostatny ohrev pre olej a vodu.Na koniec kazda varianta mala svoje
neduhy a hlavne nesla dostatocne regulovat.Nasa podmienka bola dosiahnut chod ako keby motor bezal na benzin,od nastartovania az
po plny vykon.(to pre nas nebol argument,v tom videu s kosackou
kde borec nastavil ventilmi nejake otacky a nechal to vrcat na betone.keby to zatazil tak je po parade.)
Nakoniec sme vsetko postavili uplne jednoducho.dvojkomorovy bubler
kde su sekcie oddelene ventilom.Vjednej sa len prepiera uz vychladeny vyfuk (voda bez oleja,tlak z vyfuku) za ucelom ziskania uhlovodikov a v druhej sekcii sa voda ohrieva pri podtlaku.Na vstupe do reakcnej komory
sa tryskou (z naftoveho motora common rail,elektricky ovladana) privstrekuje olej na rozzeravenu trubku.(3 vyfuky hreju geet,1 je len na
ohrev vstupu).Pre doplnenie vody v podtlakovej sekcii staci otvorit sekcny ventil a voda sa sama nasaje a uz obohatena prepadom.Do prvej sekcie sa potom dopusti voda z vodovodu.(automaticky)
Z motora nesmie cakat voda.
Videl som uz geet ktory sice bral 8:2 ale voda cez motor len vyprskavala,ked sme dali flasu este sme nachytali 5L vody spet.
Talze bezal vlastne len na palivo a bez tej vody by bol bezal aj dlhsie.
Ovlada sa to cele pocitacom (stara doska z PC) a ma to jednu obrovsku vyhodu,ked treba nieco upravit robi sa to tabulkami ventilov,vstriku,a zapalovania a nie zvarackou.
Pre start mame klasicky vstrik benzinu a po ohriati sa plynule prejde
na geet.Nic neskube,netrha,nevynechava ani sa nezanasa.
Pomer spotreby stary olej/voda 7:3 az 7:4 a s naftou az 7:2,5.
Toto sa dosiahne az po urcitej dobe chodu ked sa zacne uplatnovat
preplach z vyfuku.
Vario prevod medzy motorom a gen. zaisti ze sa mozu znizit otacky
motora ale frekvencia zostava rovnaka.(pri odlahceni generatora)
setri sa tak palivo aj motor.
Teraz testujeme plazmu vyzera to slubne ale zatial este nemame vysldky.
Tak o tom mozno potom...
Tolko odomna k tym vianociam.
Re: geet
Ahoj,
tak jsem po dlouhé době zase mrknul, co zajímavého je tady na fóru... a koukám, že něco se tu přecejenom děje Sám se chystám GEET taky vyzkoušet (už cca od podzimu, ale nějak není čas a podmínky hlavně :-/)
No, nedá mi to a musím trochu reagovat, aspoň dle toho, co jsem se dočetl...:
Většinou tam uvádí snížení spotřeby (až na pár vyjímek) - někdy až o 30% (u traktorů, kde jede motor většinu času v optimálním režimu, to bylo i daleko víc, až jsem tomu nechtěl věřit), vyčištění motoru od karbonu, subjektivně mírný nárůst výkonu a zlepšení emisí... myslím, že se tomu i dá věřit, takže možná u toho favorita to chtělo něco udělat jinak?
Jinak by mě zajímala hodně jedna věc - jakou vliv má GEET na životnost motoru - jednak by mě zajímalo, jak se tam chová voda a druhak jestli se pak nebudou zanášet ventily nějakým sajrajtem vzniklým zplyněním paliva...?
Každopádně je fajn jakákoliv zmínka o praktické zkušenosti! Já se chystám zkusit to na sekačce, ale k tomu se dostanu až někdy v létě
tak jsem po dlouhé době zase mrknul, co zajímavého je tady na fóru... a koukám, že něco se tu přecejenom děje Sám se chystám GEET taky vyzkoušet (už cca od podzimu, ale nějak není čas a podmínky hlavně :-/)
No, nedá mi to a musím trochu reagovat, aspoň dle toho, co jsem se dočetl...:
Když smícháš 10l vody a 2l oleje, tak přece nikdo neříká, že to nahradí 11 (nebo spíš 12?) litrů benzínu... To ne, nicméně spotřeba by měla značně klesnout - řekněme, že favorit může žrát tak 6-6,5 l benzínu, tak u toho oleje by to mohlo být při delších trasách třeba 5l oleje? Možná i míň? Jenom teoretizuju, ale přečet jsem si hodně zkušeností z instalací ořezaného GEETu (zkoušelo to hodně Frantíků, je to jenom odpařování vody bez paliva a její prohnání přes reaktor, ale oni tomu říkají "Pantone", byť to není úplně košer) - tady: http://pagesperso-orange.fr/quanthommes ... antone.htmNIKI31 píše:Tiez som toho nazoru.10l vody a 1.8 olej je hodne chudobna zmes.
Teda 10:2 ,Musel by to byt vyborne nastaveny system.
Vychadza mi podla toho ze repka ma v sebe viac energie ako ropny olej.
Mimochodom malo by sa to spalit ako 11l benzinu,Favorit teda
mal urazit aspon 200Km.
Většinou tam uvádí snížení spotřeby (až na pár vyjímek) - někdy až o 30% (u traktorů, kde jede motor většinu času v optimálním režimu, to bylo i daleko víc, až jsem tomu nechtěl věřit), vyčištění motoru od karbonu, subjektivně mírný nárůst výkonu a zlepšení emisí... myslím, že se tomu i dá věřit, takže možná u toho favorita to chtělo něco udělat jinak?
Jinak by mě zajímala hodně jedna věc - jakou vliv má GEET na životnost motoru - jednak by mě zajímalo, jak se tam chová voda a druhak jestli se pak nebudou zanášet ventily nějakým sajrajtem vzniklým zplyněním paliva...?
Každopádně je fajn jakákoliv zmínka o praktické zkušenosti! Já se chystám zkusit to na sekačce, ale k tomu se dostanu až někdy v létě
geet
Samozrejme moj predchodzi prispevok je len taka uvaha,ziadne vypocty.
Kazdopadne 50 Km sa mi zda malo.Tej vody sa tam straca velmi vela.
Opakujem z vyfuku nesmie ist voda,motor musi bezat na suchy plyn z reakcnej komory + pridavny vzduch mimo reaktor.Pre oleje sa prisava este vzduch pred komorou.Toho plynu je malicko
len ako cez plynovu trysku 0,8 - 1 mm.Takze moj bubler o objeme 3L
je pre motor 2500ccm este predimenzovany.Pre vytvorenie podtlaku sa
nesmie odparovat viac nez je motor schopny spotrebovat inak sa to samo natlakuje.U mojho systemu na tom nezalezi prave preto ze olej sa vstrikuje.
Samotny Pantone pise ze sa mu zatial nepodarilo dosiahnut lepsi pomer
ako 8:2 a to este z benzinom.S prirodnymi olejmi nemam ziadne skusenosti.Podla mna pokial sa nedosahuje pomer max. 3-4 dcl. oleja na liter
vody tak je geet neekonomicky a nema zmysel do neho investovat.
(oxiduje olej-casta vymena,velke opotrebenie motora atd..)
lepsie je potom trebars na kurenie kupit kotol na drevoplyn a za peniaze
ktore sa investuju sa kupi drevo aj na 10 rokov.
Clovek sa ale musi niecim bavit,tak vela zdaru pri konstruovani.
Kazdopadne 50 Km sa mi zda malo.Tej vody sa tam straca velmi vela.
Opakujem z vyfuku nesmie ist voda,motor musi bezat na suchy plyn z reakcnej komory + pridavny vzduch mimo reaktor.Pre oleje sa prisava este vzduch pred komorou.Toho plynu je malicko
len ako cez plynovu trysku 0,8 - 1 mm.Takze moj bubler o objeme 3L
je pre motor 2500ccm este predimenzovany.Pre vytvorenie podtlaku sa
nesmie odparovat viac nez je motor schopny spotrebovat inak sa to samo natlakuje.U mojho systemu na tom nezalezi prave preto ze olej sa vstrikuje.
Samotny Pantone pise ze sa mu zatial nepodarilo dosiahnut lepsi pomer
ako 8:2 a to este z benzinom.S prirodnymi olejmi nemam ziadne skusenosti.Podla mna pokial sa nedosahuje pomer max. 3-4 dcl. oleja na liter
vody tak je geet neekonomicky a nema zmysel do neho investovat.
(oxiduje olej-casta vymena,velke opotrebenie motora atd..)
lepsie je potom trebars na kurenie kupit kotol na drevoplyn a za peniaze
ktore sa investuju sa kupi drevo aj na 10 rokov.
Clovek sa ale musi niecim bavit,tak vela zdaru pri konstruovani.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: geet
niki31 napsal:
spálením výše zmíněného oleje lze ekonomickou bilanci poněkud vylepšit, díky zoxidování by mohl hořet docela dobře - pootaoxiduje olej-casta vymena,..
geet
Olej z motora sa samozrejme potom pouzije ako palivo.
Ide v podstate o to ze ked 4x do roka vymenim olej v motore tj.
4x 4,5L oleja,ak olej kupim po mejakych 375 korun (pouzivam castrol)
tak je to 6750Kc.Je to cena 1/3 el.energie mojho domu aj s vykurovanim
za rok.Bezne platim okolo 18000 a este mi nieco vratia.
Preto treba dobre spocitat ci sa geet oplati,este pred jeho stavbou.
Ide v podstate o to ze ked 4x do roka vymenim olej v motore tj.
4x 4,5L oleja,ak olej kupim po mejakych 375 korun (pouzivam castrol)
tak je to 6750Kc.Je to cena 1/3 el.energie mojho domu aj s vykurovanim
za rok.Bezne platim okolo 18000 a este mi nieco vratia.
Preto treba dobre spocitat ci sa geet oplati,este pred jeho stavbou.