Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Efektivní elektrolýza
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 407
- Registrován: ned 20 srp 2006 15:33
- Bydliště: Praha
- Dostal: 2 poděkování
NON
Takto veřejně konkrétnější nebudu.Stálo to dost peněz a času a já zase nejsem takový lidumil a vůbec dneska nejsou vánoce a já nejsem ježíšek.
O těhle věcech se otevřeně bavím u Jeffa na srazu.Z očí do očí.
O těhle věcech se otevřeně bavím u Jeffa na srazu.Z očí do očí.
Spolupráce
Čau. Na diskovery sem zahlídl pořad o pohonu "budoucnosti" a docela mě to zaujalo. Tak vodík sice využívali na znovuslučování s vodou a následnou výrobu el.energie....což je pro domácí výrobu docela nevyrobytelné...proto jsem se zaměřil čistě na elektrolízu a spalování vodíku v obyčejnym benzínovém motoru...Zatim jsem jenom ve fázi toho, že jsem vyrobil nějaké množství vodíku a kyslíku...takže jsem na začátku. S kámošem jsme to ale čistě teoreticky počítali a aby bylo vůbec možné provádět elektrolízu v autě (např. nějaká 1.3ka) za běhu, tak logicky budeme potřebovat 325 litrů směsy na 1 minutu běhu na 1000ot/m. Což je docela dost...Dál nás ale napadlo, že by se ten potřebný objem asi snížil díky tomu, že nebudeme k vodíku přidávat venkovní vzduch (cca.21% kyslíku), ale narveme tam rovnou ten vyrobený čistý kyslík. Tím se rapidně zvýší výbušnost směsy, což by vedlo k tomu, že přívod směsy na provoz volnoběhu budeme moct stáhnout např. o polovinu....Matematicky to podložený nemám...to sou jenom teoretické úvahy....Takže, když by se povedlo snížit spotřebu směsy o 1/2, tak bychom potřebovali vyrábět aspoň 162l/m....Což je taky ještě kotel...A pak mě napadl spásný nápad...Nikdo netvrdí, že si tu směs musíme vyrábět v autech. Stačilo by mít v garáži věcičku o velikosti většího akvárka, kdy by se celá elektrolíza odehrávala a plyny odděleně stlačovali do tlakových nádob...Ráno akorád natankovat a vyjet. Nějak se nesnažim vymyslet perpetum mobile, prostě mi akorád jde o to abych mohl jezdit na vodu Všechno mám v podstatě vyřešeno, bohužej jenom teoreticky....Byl bych rád, kdyby mě někdo kontaktoval, třeba, že to zkoušel a stejně nic, nebo co jsem nepromyslel atd....Zkoušet to někdy budu, ale vymejšlíme to s kámošem co dělá na vrakáči...takže auta i motory by byly, ale já dělám na šichty a on normálně, tak né vždy máme čas na vymejšlení takovejch kokotin Dotazy a připomínky pište. Budem jedině rádi
Ono se to požívá..
Ahoj
To co jsi pospal už se požívá viděl jsem čerpací stanici která měla na střeše sluneční články a vzniklá energie štěpila vodu.. Problém je s uskladněním vyrobených plynů proto je výhodnější sebou vozit jen vodík a kyslík vypouštět do atmosféry..
Zároveň se bojím příliš vysokých teplot ve válci pokud tam žažehnete pouze směs vodíku a kyslíku, přeci jen běžný motor běží (jak už jste napsal) na směs paliva a 21%kysliku a 78%dusíku.. Dusík který nehoří umožňuje dosáhnout vyšších tlaků za nižších teplot (jde o hmotnost plynu ve válci)
Zároveň se obávám že proces štěpení vody je taky strátový (nevim s jakou účinností ho lze provádět)
Ale nenechte se odradit a směle dál skoušejte.. to ještě nikoho nezabilo (tedy vlastně zabilo ale těch moc nebylo )
Dvell
To co jsi pospal už se požívá viděl jsem čerpací stanici která měla na střeše sluneční články a vzniklá energie štěpila vodu.. Problém je s uskladněním vyrobených plynů proto je výhodnější sebou vozit jen vodík a kyslík vypouštět do atmosféry..
Zároveň se bojím příliš vysokých teplot ve válci pokud tam žažehnete pouze směs vodíku a kyslíku, přeci jen běžný motor běží (jak už jste napsal) na směs paliva a 21%kysliku a 78%dusíku.. Dusík který nehoří umožňuje dosáhnout vyšších tlaků za nižších teplot (jde o hmotnost plynu ve válci)
Zároveň se obávám že proces štěpení vody je taky strátový (nevim s jakou účinností ho lze provádět)
Ale nenechte se odradit a směle dál skoušejte.. to ještě nikoho nezabilo (tedy vlastně zabilo ale těch moc nebylo )
Dvell
Re: Spolupráce
Tak si hlavně spočítej, na kolik tě vyjde ta výroba plynu a kolik na něj ujedeš.shneck píše:Čau. Na diskovery sem zahlídl pořad o pohonu "budoucnosti" a docela mě to zaujalo. Tak vodík sice využívali na znovuslučování s vodou a následnou výrobu el.energie....což je pro domácí výrobu docela nevyrobytelné...proto jsem se zaměřil čistě na elektrolízu a spalování vodíku v obyčejnym benzínovém motoru...Zatim jsem jenom ve fázi toho, že jsem vyrobil nějaké množství vodíku a kyslíku...takže jsem na začátku. S kámošem jsme to ale čistě teoreticky počítali a aby bylo vůbec možné provádět elektrolízu v autě (např. nějaká 1.3ka) za běhu, tak logicky budeme potřebovat 325 litrů směsy na 1 minutu běhu na 1000ot/m. Což je docela dost...Dál nás ale napadlo, že by se ten potřebný objem asi snížil díky tomu, že nebudeme k vodíku přidávat venkovní vzduch (cca.21% kyslíku), ale narveme tam rovnou ten vyrobený čistý kyslík. Tím se rapidně zvýší výbušnost směsy, což by vedlo k tomu, že přívod směsy na provoz volnoběhu budeme moct stáhnout např. o polovinu....Matematicky to podložený nemám...to sou jenom teoretické úvahy....Takže, když by se povedlo snížit spotřebu směsy o 1/2, tak bychom potřebovali vyrábět aspoň 162l/m....Což je taky ještě kotel...A pak mě napadl spásný nápad...Nikdo netvrdí, že si tu směs musíme vyrábět v autech. Stačilo by mít v garáži věcičku o velikosti většího akvárka, kdy by se celá elektrolíza odehrávala a plyny odděleně stlačovali do tlakových nádob...Ráno akorád natankovat a vyjet. Nějak se nesnažim vymyslet perpetum mobile, prostě mi akorád jde o to abych mohl jezdit na vodu Všechno mám v podstatě vyřešeno, bohužej jenom teoreticky....Byl bych rád, kdyby mě někdo kontaktoval, třeba, že to zkoušel a stejně nic, nebo co jsem nepromyslel atd....Zkoušet to někdy budu, ale vymejšlíme to s kámošem co dělá na vrakáči...takže auta i motory by byly, ale já dělám na šichty a on normálně, tak né vždy máme čas na vymejšlení takovejch kokotin Dotazy a připomínky pište. Budem jedině rádi
Výsledek bude opravdu zajímavý.
Asi rád tyhle nápady pustíš z hlavy a budeš do tý plechovky lejt, co tam patří - NA95 od pumpy...
Pro karbana
Spočítaný to vážně nemám, ale zase na druhou stranu....když upustim od myšlenky vyrábět směs do zásoby a přemejšlel bych o výrobě směsy přímo v autě pouze za přispění alternátoru...popřípadě víc altíků, tak (za předpokladu, že by to na tu směs jelo) každý navýšení výkonu nebo snížení spotřeby benzínu to je tak jako tak úspěch,ne? Každý normální kutil by si dokázal vyrobit nádobu na výrobu té směsy a pokud by to snížilo spotřebu paliva například o 1/2, tak po splnění určitých bezpečnostních podmínek by si každej rád v autě vozil takové udělátko...Nebo? Chápu tvojí skepsi, i já tomu nedávám moc nadějí, že by auto bylo schopné si samo vyrobit dostatek vodíku a kyslíku na svůj provoz, ale jestli neni chybná myšlenka, že to na vodík a kyslík pojede, tak to nějak půjde...
Re: Pro karbana
Jo rovnou v autě?shneck píše:Spočítaný to vážně nemám, ale zase na druhou stranu....když upustim od myšlenky vyrábět směs do zásoby a přemejšlel bych o výrobě směsy přímo v autě pouze za přispění alternátoru...popřípadě víc altíků, tak (za předpokladu, že by to na tu směs jelo) každý navýšení výkonu nebo snížení spotřeby benzínu to je tak jako tak úspěch,ne? Každý normální kutil by si dokázal vyrobit nádobu na výrobu té směsy a pokud by to snížilo spotřebu paliva například o 1/2, tak po splnění určitých bezpečnostních podmínek by si každej rád v autě vozil takové udělátko...Nebo? Chápu tvojí skepsi, i já tomu nedávám moc nadějí, že by auto bylo schopné si samo vyrobit dostatek vodíku a kyslíku na svůj provoz, ale jestli neni chybná myšlenka, že to na vodík a kyslík pojede, tak to nějak půjde...
Pak nezapomeň, že ten alternátor je poháněn motorem, navíc s určitou ztrátou.
Pokud bys chtěl jen na samotný vodík, pak rovnou můžeš hnát porádnej alternátor, velkej jak sám motor, ze stolitrový nádrže brát vodu, rozkládat a ještě hnát samotnej motor rovnou vodíkem, bez dalších paliv.
Zajímavá teorie, co?
Jenže to jaksi nefunguje, už kvůli samotným ztrátám.
Ale jestli seš hodně velkej nadšenec, http://www.vodacar.eu a panáček "pitiwisi" ti ochotně dodá hromádku blbinek na hraní, pokud se ovšem uráčí vystoupit z anonymity.
Jeden, co se nestydí, je třeba Bystrík - viz zde:
http://www.vodikovypohon.sk
Tak něco vysol a uvidíš sám, jak je ta pohádka pravdivá...
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Pozoruhodné výsledky
Imploze
Pokud se do elektrolytického článku nedostane žádný okolní vzduch, nedochází k explozi, ale naopak k implozi!
Generátor využívající vakuum...
Generátor studené mlhy
Pokud se do elektrolytického článku nedostane žádný okolní vzduch, nedochází k explozi, ale naopak k implozi!
Generátor využívající vakuum...
Generátor studené mlhy
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
Re: Pozoruhodné výsledky
Tak já už vím proč furt všichni plaší s tím vákuem a mikrokavitací, vy se snažíte vyrobit ZPM - Zero Point Module - viz http://www.sg1.cz/technologie/index.htm nebo http://cs.wikipedia.org/wiki/Antick%C3% ... Dzen.C3.ADgewo píše:Imploze
Generátor využívající vakuum...
(nekteří znají spíše pod názvem JOE CELL ale veřte mi že ZPM je už déle používaný termín a pak-li že ho někde použijete všem okamžitě dojde o co jde a nikdo se už nebude na fukci ptát..)
Dvell
Re: Pro karbana
Ok. Pořád mi tady něco říkáš o ztrátách, ale abys mi to nějak dokázal...Už jsem to tady psal, že nehci zatvrzele stát za myšlenkou, že to pojede, ale aspoň si to vyzkoušim....Aleternátor má sice ztáty, ale jak se můžeš bavit o ztrátách, když ani netušíš kolik je za potřebí proudu pro výrobu dostatečného množství 2H a 02? Alternátor vyrábí dost proudu a napětí aby po nastartování uživil celé auto a ještě ke všemu dobíjel baterii, takže v tom bych zas takakový problém neviděl. I kdyby se musel přidat další, tak motoru to ubere vážně jenom zlomek výkonu a proudu je jak pro kamión.Karban píše: Jo rovnou v autě?
Pak nezapomeň, že ten alternátor je poháněn motorem, navíc s určitou ztrátou.
Pokud bys chtěl jen na samotný vodík, pak rovnou můžeš hnát porádnej alternátor, velkej jak sám motor, ze stolitrový nádrže brát vodu, rozkládat a ještě hnát samotnej motor rovnou vodíkem, bez dalších paliv.
Zajímavá teorie, co?
Jenže to jaksi nefunguje, už kvůli samotným ztrátám.
Ale jestli seš hodně velkej nadšenec, http://www.vodacar.eu a panáček "pitiwisi" ti ochotně dodá hromádku blbinek na hraní, pokud se ovšem uráčí vystoupit z anonymity.
Jeden, co se nestydí, je třeba Bystrík - viz zde:
http://www.vodikovypohon.sk
Tak něco vysol a uvidíš sám, jak je ta pohádka pravdivá...
Ale aby sis nemyslel, že tu s tebou zápasim ve vyvracení našich pravd, tak budu jedině rád, když mi sepíšeš nebo seženeš nějakej vzoreček, kde si to budu moci přepočítat. Pár jsem jich našel na výpočet hmotnosti vyrobené směsy, ale ty mi přišli jako kravina, protože nikde nebrali v úvahu povrch elektrod a vzdálenost.
Re: Pro karbana
To "celý auto" má el. příkon s rozsvícenými světly v řádu stovek wattů, beru v úvahu i dobíjení akumulátoru.shneck píše: Ok. Pořád mi tady něco říkáš o ztrátách, ale abys mi to nějak dokázal...Už jsem to tady psal, že nehci zatvrzele stát za myšlenkou, že to pojede, ale aspoň si to vyzkoušim....Aleternátor má sice ztáty, ale jak se můžeš bavit o ztrátách, když ani netušíš kolik je za potřebí proudu pro výrobu dostatečného množství 2H a 02? Alternátor vyrábí dost proudu a napětí aby po nastartování uživil celé auto a ještě ke všemu dobíjel baterii, takže v tom bych zas takakový problém neviděl. I kdyby se musel přidat další, tak motoru to ubere vážně jenom zlomek výkonu a proudu je jak pro kamión.
Ale aby sis nemyslel, že tu s tebou zápasim ve vyvracení našich pravd, tak budu jedině rád, když mi sepíšeš nebo seženeš nějakej vzoreček, kde si to budu moci přepočítat. Pár jsem jich našel na výpočet hmotnosti vyrobené směsy, ale ty mi přišli jako kravina, protože nikde nebrali v úvahu povrch elektrod a vzdálenost.
Účinnost elektrolýzy je kolem 2/3.
Abys dodal energii, potřebnou pro výkon 10 kW, odebereš 15 kW.
A to už bude muset bejt pěknej macek alternátor, co...?
Re: Pro karbana
A to po mě chceš perpetum mobile? Každej přístroj má nějakou účinnost. Nikdy nedostanu 100%. Kolik myslíš, že má účinnost benzínový motor? Obyčejná žárovka má účinnost kolem 9%. To se na to měl Edison taky vyprdnout, protože by potřeboval nepoměrné množství energie?Karban píše: Účinnost elektrolýzy je kolem 2/3.
Abys dodal energii, potřebnou pro výkon 10 kW, odebereš 15 kW.
A to už bude muset bejt pěknej macek alternátor, co...?
A pokud má alternátor nějaké rezervy ve výrobě elektřiny, tak proč tu nevyužitou elektřinu neprohnat vodou?
Re: Pro karbana
Ne, perpetuum mobile neexistuje.shneck píše:A to po mě chceš perpetum mobile? Každej přístroj má nějakou účinnost. Nikdy nedostanu 100%. Kolik myslíš, že má účinnost benzínový motor? Obyčejná žárovka má účinnost kolem 9%. To se na to měl Edison taky vyprdnout, protože by potřeboval nepoměrné množství energie?
A pokud má alternátor nějaké rezervy ve výrobě elektřiny, tak proč tu nevyužitou elektřinu neprohnat vodou?
Benzínový motor má účinnost zhruba kolem 20-30 procent, záleží na provedení a druhu provozu.
Tobě ovšem stále nedochází, že ten alternátor tu energii bere motoru,
jeho mechanický odpor se mění s elektrickým zatížením.
.
Ještě dotaz
Jak se dá zvětšit množství vyrobené el.energie palivového článku na vodík? Dělal jsem pokusys elektrolýzou a po vypnutí zdroje (dokonce i přerušení kabelů) probíhá nějaká reakce a nažhavilo mi to vlákno na 6V žárovce. Udělal jsem to v plechovce, do ní jsem dal smotaný alobal do válce, aby nedošlo ke zkratu, tak jsem vnějšek obalil elektrikářskou izolepou a vnitřek jsem nechal vodivý. Celé to je v roztoku vody a soli. Zvětšim výrobu zvětšenim povrhu elektrod nebo jinak? Předem díky za odpověď.