??? . Tu si nejak ,,uletel". Toto vlákno je o inóm . Pepeshneck píše:Jak se dá zvětšit množství vyrobené el.energie palivového článku na vodík?...
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Efektivní elektrolýza
Re: Ještě dotaz
Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Matrijoška z 1kW elektrických 10kW mechanických
To by se pak dalo ale použít i zcela bez auta. Hned zítra reknu tem, co elektrolyzují vodu, ať si tam místo 10kW zdroje dají jen 1kW alternátor, na pohon kterého jim postačí 2kW šfázový elektromotor. Nechápu, že tech 8kW vyhazují do vzduchu. No a hned si k tomu i podám nejaký evropský projekt, vždyť ta myšlenka má celoev..co píšu -celosvetový význam. Nač delají parní reforming a plní vodíkem draze lahve, když to jde takhle fajn. To rovnou uhlí spalujme v elektrárne s účinností 40procent, pak 10kW uhlí dá 4kW elektriny, a ta pak stejným zpusobem 40kW ve vodíku(spalné teplo).
(Ve skutečnosti by bylo potreba na motoru mít asi 30kW v teple pro vodíkový spalovací motor, aby bylo na jeho hrídeli 10kW mechanických. )
Udelejme tuto úvahu: 10kW výkonu vodíkového spalovacího na kolech auta privedu místo na jeho kola radši na 10kW alternátor. Ten vyrobí asi 9kW elektriny. Tech 9kW elektriny pošlu na další vetší elektrolyzér schopný napájet další 90kW vodíkový spalovací motor v aute. Tech 90kW ale opet nepustím na kola ale privedu na další 90kW alternátor, který mi za pomoci 3.elektrolyzéru roztočí 3. spalovací, vodíkový 900kW motor. To už bude tak težké auto, že ho podvozek asi neudrží. Nevadí, dám ho na špalíky a velkoryse obetuju 1kW na napájení toho prvního elektrolyzéru, zustane mi 899kW. Když si odpočinu, tak dodelám ješte aspoň 3 další stupne, co je skoro 100MW. Kdo by to byl rekl, že to tak jde, jdu honem podat patent.
Snad jsem v tom výpočtu neudelal chybu. Kdyby ten první alternátor mel treba až 9kW a motor na hrídeli 10kW, pak by byl stejný výsledek, jenom by ta celá stavba trvala déle.
(Ve skutečnosti by bylo potreba na motoru mít asi 30kW v teple pro vodíkový spalovací motor, aby bylo na jeho hrídeli 10kW mechanických. )
Udelejme tuto úvahu: 10kW výkonu vodíkového spalovacího na kolech auta privedu místo na jeho kola radši na 10kW alternátor. Ten vyrobí asi 9kW elektriny. Tech 9kW elektriny pošlu na další vetší elektrolyzér schopný napájet další 90kW vodíkový spalovací motor v aute. Tech 90kW ale opet nepustím na kola ale privedu na další 90kW alternátor, který mi za pomoci 3.elektrolyzéru roztočí 3. spalovací, vodíkový 900kW motor. To už bude tak težké auto, že ho podvozek asi neudrží. Nevadí, dám ho na špalíky a velkoryse obetuju 1kW na napájení toho prvního elektrolyzéru, zustane mi 899kW. Když si odpočinu, tak dodelám ješte aspoň 3 další stupne, co je skoro 100MW. Kdo by to byl rekl, že to tak jde, jdu honem podat patent.
Snad jsem v tom výpočtu neudelal chybu. Kdyby ten první alternátor mel treba až 9kW a motor na hrídeli 10kW, pak by byl stejný výsledek, jenom by ta celá stavba trvala déle.
Jo, slíbíš a povolím.shneck píše:...
Ale ještě pro Karbana....Když ti slíbim, že si odpojim vyhřívání okénka, vyhřívání zrcátek, rádio a zesilovač, povolíš mi si do toho auta namontovat elektrolyzér bez těch keců okolo, že kvůli tomu projedu moc benzínu?
Akorát bude stále platit určité pravidlo - odebereš motoru např. 500 W mech, výkonu, z toho udělá alternátor cca 350 W elektrických.
přivedeš do elektrolyzéru a výsledkem bude vodík, jehož spalné teplo bude schopno dodávat za stabilních podmínek (příkon elektrolyzéru neklesá, dodávka vody je plynulá) 160 W, které proměníš spálením v motoru na 50 W mech. výkonu a 110 W topného výkonu (vcelku nijak užitečného).
Bilance je tedy 10 : 1, takže si opravdu pomůžeš...
Jakej je poměr objemu směsy třeba 1litru vodíku s kyslíkem oproti objemu plynů vzniklé spálením 1litru té směsy? Já to nevim a proto to zkoušim.Karban píše:... které proměníš spálením v motoru na 50 W mech. výkonu a 110 W topného výkonu (vcelku nijak užitečného).
Bilance je tedy 10 : 1, takže si opravdu pomůžeš...
Platí a souhlasim s tím co tu píšete o účinnostech, ale nemůžete přepočítávat energii spálené směsy za pomocí účinnosti alternátoru. Už jsem to psal na jiné "niti"...je to jako s uhlím. Když vykopu uhlí za spotřeby 1000kJoulů, tak je docela pravděpodobné, že mi to uhlí v kotli odevzdá na teple víc jak 1000kJoulů.
Ještě jedna věc. Omlouvám se za moje příspěvky, kde jsem psal, že alternátor vyrobí nadbytek. Bavil jsem se o tom s autoelektrikářem, poučil mě a ještě jednou se omlouvám...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
??????? Předmět ???????
A co když nakopu namísto uhlí třeba jíl (také za spotřeby 1000kJ). Ten mi potom dle tvého předpokladu "v kotli" odevzdá jaké teplo??? Nonshneck píše:Platí a souhlasim s tím co tu píšete o účinnostech, ale nemůžete přepočítávat energii spálené směsy za pomocí účinnosti alternátoru. Už jsem to psal na jiné "niti"...je to jako s uhlím. Když vykopu uhlí za spotřeby 1000kJoulů, tak je docela pravděpodobné, že mi to uhlí v kotli odevzdá na teple víc jak 1000kJoulů.
Hu uhlí to pravděpobobné je, ale tím veškerá podobnost končí.
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Jenže to vytěžený uhlí je nějakej uhlovodík, co spálíš a tím z něj uvolníš energii.shneck píše:...je to jako s uhlím. Když vykopu uhlí za spotřeby 1000kJoulů, tak je docela pravděpodobné, že mi to uhlí v kotli odevzdá na teple víc jak 1000kJoulů....
Dělat vodík coby palivo ze spálenýho vodíku přímo v autě, to je samozřejmě něco jinýho, než pouze dodat palivo a to spálit...
Tak tohle mi připomíná nápad prezentovaný jako spůsob "výroby energie"shneck píše:Když vykopu uhlí za spotřeby 1000kJoulů, tak je docela pravděpodobné, že mi to uhlí v kotli odevzdá na teple víc jak 1000kJoulů.
Šlo o to že se vyvolá umělý déšť a voda spadlá z nebe se pak prožene turbínou a vida energie je na světě:-), ale já se ptám, kdo byl té neskutečné moudrosti že dal vodě dostatek energie k odpaření a vystoupání na nebesa?
Nebyl to náhodou ten samý činitel který před miliony let dal energii přesličkám a stromům, kteréžto my nyní kopeme ze Země a říkáme jim uhlí?
S pozdravem
Dvell
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
matrijoška dodatek
Ješteže autoelektrikári mají určité slovo. Když se tak ale zamyslím, to jsem teda dopadl. Chtelo by to ješte automagnetáre a je to. Bíží se elektromotory. No a časem se najde i autobaterkár, který chápe elektrochemické procesy, možná takový v dobe elektromobilu nalezne uplatnení. Darmo, dnes auta duležitejší, než chleba. Sorry outmimo of topictema.shneck píše:.... jsem psal, že alternátor vyrobí nadbytek. Bavil jsem se o tom s autoelektrikářem, poučil mě .
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Brownov plyn
http://www.brownsgas.com/brownsgashistory.html
citát:
1943 - 1945 - Kvôli vážnym nedostatkom konvenčných palív na konci 2. svetovej vojny, britská armáda používa oxyhydrogenové plynové generátory vo svojich tankoch, lodiach a iných vozidlách, aby sa vylepšil kilometrový výkon a tiež aby sa zabránilo prehriatiu motora u vozidiel používaných v Afrike. Sú použité generátory podobné niektorým z dnešných HHO sporičov paliva. Hneď po 2SV vláda nariadila odstrániť a zničiť všetky generátory z vozidiel.
Myslím, že uvedený citát z browngas.com je jasná odpoveď na to, či sa dá usporiť alebo nie.
...a o zástupcov petromagnátov zakopávame dodnes a všade...
citát:
1943 - 1945 - Kvôli vážnym nedostatkom konvenčných palív na konci 2. svetovej vojny, britská armáda používa oxyhydrogenové plynové generátory vo svojich tankoch, lodiach a iných vozidlách, aby sa vylepšil kilometrový výkon a tiež aby sa zabránilo prehriatiu motora u vozidiel používaných v Afrike. Sú použité generátory podobné niektorým z dnešných HHO sporičov paliva. Hneď po 2SV vláda nariadila odstrániť a zničiť všetky generátory z vozidiel.
Myslím, že uvedený citát z browngas.com je jasná odpoveď na to, či sa dá usporiť alebo nie.
...a o zástupcov petromagnátov zakopávame dodnes a všade...
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
BG
Ano, přesně stejné generátory používala i australská armáda.
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: BG
Milé Bambáno. To je právě to. Veteráni si na to pamatují, kdesi je pár nejasných fotek ne moc velkých válců přimontovaných poblíž sání k tankům a na auta, ale tohle myslím běžné vojáky za války zajímalo nejméně. Měli jiné starosti. No a pak se to na befel demontovalo a šlo do šmelcu, jak už to u armád bývá.Anonymous píše:Asi by neškodilo důvěryhodnosti příspěvků, kdyby někdo uvedl alespoň typ techniky či jiný detail...gewo píše:Ano, přesně stejné generátory používala i australská armáda.
podepsán:
Karban (nebo třeba Bambán..)
:O)))
(Kdo dnes ví, jak vypadaly vyvíječe acetylénu pro světla na parních lokomotivách, než je nahradili akumulátory? Nebo vlastně i ty lokomotivy samotné? Já je viděl, za plotem jsme měli nádraží a na ten karbid jsme tam chodili. Ale detaily, jak to vypadalo v detailech, si už po těch 50+ letech nepamatuji. Nás tehdy zajímal jen karbid na bouchání...)
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
Re: BG
Důvěryhodnost tohoto odkazu je mizivá. V reklamě se používají i jiné triky. Stejná věc se tvrdila o JoeCell. Komu se povede najít "German company named Lötgerat" má u mne metr piv.gewo píše:Milé Bambáno. To je právě to. Veteráni si na to pamatují, kdesi je pár nejasných fotek ne moc velkých válců přimontovaných poblíž sání k tankům a na auta, ale tohle myslím běžné vojáky za války zajímalo nejméně. Měli jiné starosti. No a pak se to na befel demontovalo a šlo do šmelcu, jak už to u armád bývá.Anonymous píše:Asi by neškodilo důvěryhodnosti příspěvků, kdyby někdo uvedl alespoň typ techniky či jiný detail...gewo píše:Ano, přesně stejné generátory používala i australská armáda.
podepsán:
Karban (nebo třeba Bambán..)
:O)))
(Kdo dnes ví, jak vypadaly vyvíječe acetylénu pro světla na parních lokomotivách, než je nahradili akumulátory? Nebo vlastně i ty lokomotivy samotné? Já je viděl, za plotem jsme měli nádraží a na ten karbid jsme tam chodili. Ale detaily, jak to vypadalo v detailech, si už po těch 50+ letech nepamatuji. Nás tehdy zajímal jen karbid na bouchání...)
Lampu na acetylén jsem si prohlížel když mi bylo asi deset let. Je velmi jednoduchá a na stejném principu funguje i přenosný vařič vyvíjejíci vodík z hliníkového prášku.
P.
Re: Brownov plyn
SKUTOČNE?chiq píše:http://www.brownsgas.com/brownsgashistory.html
citát:
Myslím, že uvedený citát z browngas.com je jasná odpoveď na to, či sa dá usporiť alebo nie.
...a o zástupcov petromagnátov zakopávame dodnes a všade...
P.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.