Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Pro neználky(potřebuji vědět.....)
k tepelnému čerpadlu.
Jak vychází tepelné čerpadlo versus topení propanbutanem, eventuelně propanem??
Dnes mi díler sdělil cenu 16 kč za kilo propanu, to je 8 kaček za litr. Nádrž zdarma........
Připadá mi to tepelné čerpadlo s cop 2 a návratností za horizontem životnosti takové nedomrlé......
Proti gustu žádný dišputát. Já si nechávám na jaře šroubovat litinový automat na uhlí, štěpku, vlhké piliny i polena.
Dnes mi díler sdělil cenu 16 kč za kilo propanu, to je 8 kaček za litr. Nádrž zdarma........
Připadá mi to tepelné čerpadlo s cop 2 a návratností za horizontem životnosti takové nedomrlé......
Proti gustu žádný dišputát. Já si nechávám na jaře šroubovat litinový automat na uhlí, štěpku, vlhké piliny i polena.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 493
- Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
- Dal: 258 poděkování
- Dostal: 213 poděkování
Re: SOS...
Ta kapalina funguje dobře. Spíš bude problém to prohřát. Takže pájku s vyšším výkonem.JOVA píše:Sice hodně špatně, ale nerez pájet většinou jde. Doporučuji použít speciální kapalinu http://www.tsnova.cz/p49773-pajeci-kapa ... erez-30ml/ , nebo alespoň převařenou kyselinu. Při té tloušťce bych osobně šel do sváření el. obloukem. Ideálně pod ochrannou atmosférou v nouzi použít nerez elektrodu. Prodávají je běžně i na kusy.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: SOS....
děkuji Akord i JOVA za poradu, je dobré mít info v záloze....jelikož jsem na tom problemu včera seděl....tak jsem na konec došel k závěru, že v mem připadě bude lepší použít šroubový spoj....přeci jen dělám prototyp...a když bude něco špatně...jako že bude....tak ztráta šroubků není velká. našel jsem to pájení "na tvrdo"...to se mě líbí....PB+ vzduch...stříbrná pájka a nějaké tavidlo....navštívím obchod se svářecí technikou....a dá se s tím ...dost pevně spojovat i ostatní material...mosaz, měď, Fe...a na rozdíl od svaru je spoj relativně lehce demontovatelný a navíc vhodný pro drobné spoje...jako je ten můj......tak dík hezký víkend všem přeje martin11Akord píše:Tohle je na pájení stríbrem (35 až 40 procentní). Delám to velmi často. Elektroda stojí kolem 100 korun, tavidlo na tak 2 roky 500 korun ve svárecích potrebách. Stačí PB horák, s výkonem asi 2kW (špičatý plamen kolem 20 cm max celkove). Sadu lze i koupit kolem 1000 korun, neco bývá i v obchodech jako baumax. Potrít plochy vydatne tavidlem a nahrát na strednečervene. Elektrodu prikládat až k červenému kovu, prípadne predtím namočit i její koneček. Plochy pred pájením čisté. Moc nedýchat, aspoň pak vetrat, kadmium odparené z pájky, a fluorovodík z tavidla. Natupo cín nerez obvykle nespraví, stríbro ano. Jinak na nerez a cín dobre funguje vodička na nerez od elchemco.cz prodávané i v síti GM elekctronic. Jiné kafe je TIG (wolfram elektroda+argon), tam je to pro nerez bez problému.martin11 píše:sos....potřebuji vědět....jestli jde spájet cínovou pájkou anticoro....nemám jinou možnost spojení...jsou to proužky síla 3 mm šíře 10 mm 2 kousky k sobě natupo, nebo překřížení a v rohu....jde o to , že nevím , jestli cín na anticoro vůbec přilne...???..abych se nehonil zbytečně....nebo...??....jde to slepit vteřinovým lepidlem....čím nejlépe omastit...??.....???.......dík martin11
p.s. jde o díly do toho MM...klec na písty....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: SOS....
Nedávno jse si tu sadu na pájení taky koupil. Je tam přiložená i kyselina boritá v prášku jako tavidlo pro zlepšení pájení. Nemám s tím zatím zkušenosti ale na pájení při vyšších teplotách ba měla být lepší protože se tolik nepřepaluje. Kdyby bylo potřeba tak borité mám někde celou pikslu.martin11 píše:děkuji Akord i JOVA za poradu, je dobré mít info v záloze....jelikož jsem na tom problemu včera seděl....tak jsem na konec došel k závěru, že v mem připadě bude lepší použít šroubový spoj....přeci jen dělám prototyp...a když bude něco špatně...jako že bude....tak ztráta šroubků není velká. našel jsem to pájení "na tvrdo"...to se mě líbí....PB+ vzduch...stříbrná pájka a nějaké tavidlo....navštívím obchod se svářecí technikou....a dá se s tím ...dost pevně spojovat i ostatní material...mosaz, měď, Fe...a na rozdíl od svaru je spoj relativně lehce demontovatelný a navíc vhodný pro drobné spoje...jako je ten můj......tak dík hezký víkend všem přeje martin11Akord píše:Tohle je na pájení stríbrem (35 až 40 procentní). Delám to velmi často. Elektroda stojí kolem 100 korun, tavidlo na tak 2 roky 500 korun ve svárecích potrebách. Stačí PB horák, s výkonem asi 2kW (špičatý plamen kolem 20 cm max celkove). Sadu lze i koupit kolem 1000 korun, neco bývá i v obchodech jako baumax. Potrít plochy vydatne tavidlem a nahrát na strednečervene. Elektrodu prikládat až k červenému kovu, prípadne predtím namočit i její koneček. Plochy pred pájením čisté. Moc nedýchat, aspoň pak vetrat, kadmium odparené z pájky, a fluorovodík z tavidla. Natupo cín nerez obvykle nespraví, stríbro ano. Jinak na nerez a cín dobre funguje vodička na nerez od elchemco.cz prodávané i v síti GM elekctronic. Jiné kafe je TIG (wolfram elektroda+argon), tam je to pro nerez bez problému.martin11 píše:sos....potřebuji vědět....jestli jde spájet cínovou pájkou anticoro....nemám jinou možnost spojení...jsou to proužky síla 3 mm šíře 10 mm 2 kousky k sobě natupo, nebo překřížení a v rohu....jde o to , že nevím , jestli cín na anticoro vůbec přilne...???..abych se nehonil zbytečně....nebo...??....jde to slepit vteřinovým lepidlem....čím nejlépe omastit...??.....???.......dík martin11
p.s. jde o díly do toho MM...klec na písty....
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
kyselina boritá
Aby nebyl svár pórovitý ,kyselina boritá se upravuje tak, že se z prášku odstraní voda a to tím že se teplem rozpustí a pak znovu rozdrtí,voda se tam dostane dlouhým skladováním na vzduchu (prášek zbělá) ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyselina boritá je součástí obalu elektrod pro svařování elektrickým obloukem.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyselina boritá je součástí obalu elektrod pro svařování elektrickým obloukem.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 157
- Registrován: čtv 22 úno 2007 19:32
- Bydliště: hradec králové
- Dostal: 5 poděkování
letování nerezu
Ahoj.Dobře se pájí nebo letuje nerez tak, že se předehřeje a jako tavidlo se použije kyselina fosforečná h3po4. Já jsem letoval tak,že jsem si přifukoval na letovaný předmět horkovzdušnou pistolí a cín potom nemrzl a krásně smáčel a spojoval. Ahoj
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
hrnec
Zdravím
Sháním nějakej větší dvojpláštovej hrnec ,něco na zpusob ,hrnce na mlíko ,ale o objemu aspoň 10l...
ale nějak nemužu nic najít (levně)...
Sháním nějakej větší dvojpláštovej hrnec ,něco na zpusob ,hrnce na mlíko ,ale o objemu aspoň 10l...
ale nějak nemužu nic najít (levně)...
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
- sano
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
- Dostal: 18 poděkování
Ako zbaviť zbytkového magnetizmu
hľadám "domáci" spôsob ako zbaviť vodovodné trúbky a rôzny spojovací materiál zbytkového magnetizmu.
Vopred ´ďakujem,
sano
Vopred ´ďakujem,
sano
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 434
- Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
- Bydliště: Banskobystrický kraj
- Dal: 3 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: Ako zbaviť zbytkového magnetizmu
Zdravím sano.sano píše:hľadám "domáci" spôsob ako zbaviť vodovodné trúbky a rôzny spojovací materiál zbytkového magnetizmu.
Vopred ´ďakujem,
sano
Ja ke´d potrebujem magnetický skrutkovač, tak ho zmagnetizujem magnetom. Odmagnetujem ho pomocou pištoľovej pájkovačky tak, že zapnem pájkovačku a skrutkovač, alebo iný menší predmet párkrát zasuniem medzi drôty letovacieho očka (tvorí vlastne cievku s jedným závitom a veľkým prúdom). Tak isto je možné použiť aj cievku napájanú striedavým prúdom pozdĺžnym pohybovaním cievkou v mieste vodovodnej rúrky (len do vzdialenosti menej ako 10 cm). Počet pohybov závisí od sily zmagnetovania predmetu.
Želám príjemný večer.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: Ako zbaviť zbytkového magnetizmu
Ja to robím rovnako. Ak je väčší problém, tak na spájkovačku prehodím cievku z rovnakého drôtu ako hrot, asi 4 závity na priemere 20mm, zapnem, vopchám predmet, a pri zapnutej spájkovačke postupne vzdaľujem. Magnetom šrobovák triem tak, aby bola spojnica pólov totožná s osou šrobováka, oplatí sa naskladať viac magnetov do stĺpca, ktorého os je opäť totožná s osou šrobováka (po slovensky skrutkovačaElektro píše:Ja ke´d potrebujem magnetický skrutkovač, tak ho zmagnetizujem magnetom. Odmagnetujem ho pomocou pištoľovej pájkovačky tak, že zapnem pájkovačku a skrutkovač, alebo iný menší predmet párkrát zasuniem medzi drôty letovacieho očka (tvorí vlastne cievku s jedným závitom a veľkým prúdom). Tak isto je možné použiť aj cievku napájanú striedavým prúdom pozdĺžnym pohybovaním cievkou v mieste vodovodnej rúrky (len do vzdialenosti menej ako 10 cm). Počet pohybov závisí od sily zmagnetovania predmetu.
Želám príjemný večer.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: Stačí pozdĺžne trieť pár sekúnd, so zdvihom 1-5cm, potom to už obvykle nemá ďalší účinok.
Naposledy upravil(a) Akord dne sob 06 úno 2010 19:53, celkem upraveno 1 x.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
potřebuju..
Vědět, jestli můžu mrazák používat ve venkovní teplotě... aby mi tam neco nezamrzlo.....
Jestli to na to je stavěné.
Jestli to na to je stavěné.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: potřebuju..
Nevím to jiste, ale podle mne ano, na svém míste bych z toho nemel obavu. (dobre se mluví za jinéjarda ovčák píše:Vědět, jestli můžu mrazák používat ve venkovní teplotě... aby mi tam neco nezamrzlo.....
Jestli to na to je stavěné.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: potřebuju..
Kompresory, které jsou stavěné na venkovní provoz mají topné vinutí na ohřátí oleje před spušťením. Takže běžný domácí mražák ne. Mohl bys ho zadřít.jarda ovčák píše:Vědět, jestli můžu mrazák používat ve venkovní teplotě... aby mi tam neco nezamrzlo.....
Jestli to na to je stavěné.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
Totiž...
Mám v kuchyni podlahové topení a hned vedle radiátor. Ten krám hrčí imrvére. Mám na zahradě domeček pro hosty, tak bych ho tam šoupnul. Enem v zimě se tam netopí.Je tam zima jako venku.
Vyhrožuju mrazákovi, že půjde na studenej odchov.
Tak asi do šmelcu a novej na venkovní teplotu. Ale jak ho najdu.... už jsem to zkoušel a..... nic.
Vyhrožuju mrazákovi, že půjde na studenej odchov.
Tak asi do šmelcu a novej na venkovní teplotu. Ale jak ho najdu.... už jsem to zkoušel a..... nic.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Totiž...
To bývají velké agregáty, které se montují až na místě. Venku bývá kompresor s kondenzátorem a uvnitř v nějaké místnosti výparník. Ta místnost pak slouží, jako mražák nebo chladírna. Zkus nějakého chlaďaře, jestli by neměl něco menšího.jarda ovčák píše:Mám v kuchyni podlahové topení a hned vedle radiátor. Ten krám hrčí imrvére. Mám na zahradě domeček pro hosty, tak bych ho tam šoupnul. Enem v zimě se tam netopí.Je tam zima jako venku.
Vyhrožuju mrazákovi, že půjde na studenej odchov.
Tak asi do šmelcu a novej na venkovní teplotu. Ale jak ho najdu.... už jsem to zkoušel a..... nic.
Dalo by se to řešit tak, že bys mražákovi koupil elektrickou dečku a zabalil mu do ní kompresor. Jeden čas jsem takhle přes noc ohříval motor u auta, páč jsem měl slabou baterku. Mohl bys tam dát i termostat, aby to netopilo zbytečně. Dělají se i příložné termostaty. Myslím, že by to mohlo celkem spolehlivě fungovat.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron