Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Co kde na netu
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
technické info o motorové naftě
Převzatý článek ale zajímavý:
Pratele, ja bych vam rad jen upresnil, ze je nutne dbat presnych terminu a na zaklade nich se dale bavit. Predevsim, neexistuje smesna nafta, ale smesna motorova nafta (SMN) a dale pak nafta motorova (NM).
Naftu a jeji vlastnosti blize popisuje norma CSN EN590 (vsimnete si, ze na kazdem stojanu MUSI byt nalepka o tom, ze jde o palivo dle CSN EN590 pro naftu a CSN EN228 pro benzin).
Dle normy existuje CSN EN590:
Nafta motorova (drive jen cista nafta, pozdeji tzv. SMN5 s obsahem 5% MERO, dnes nadnesene "SMN 7", podle 7% obsahu MERO v nafte, ovsem SMN s nizkym obsahem MERO je dnes podle normy NM, nikoli SMN)
Dle ČSN 656508 dale pak jeste:
SMN 30 (smesna motorova nafta, obsah 30% MERO - MEtylester Repkoveho Oleje, coz je prave ta bioslozka, ktera se do nafty u nas pridava).
Vlastnosti techto paliv jsou napriklad zde:
http://www.ceproas.cz/sys/sdilene-dokum ... orova.html
Nafta dle CS EN590 MUSI byt pouzitelna ve vsech vozidlech, dle dnesniho pojeti jde o klasickou naftu a je jedno do ktereho vozidla ji nalejete. Bude to jezdit stejne, musi to jezdit stejne (to prave predpisuje CSN EN590 tak, aby vysledne vlastnosti nafty s bioslozkou byly stejne jako vlastnosti nafty bez bioprisady) a bude to i stejne fungovat a motoru to neublizi. Vliv na spotrebu je diskutabilni, nebot CSN EN590 definuje i vyhrevnost, ktera sice muze kolisat, ale musi se pohybovat ve vytycenych mezich.
O pouziti SMN30 je nutne poradit se s vyrobcem vozidla. Vetsina vyrobcu udava, ze SMN30 lze pouzit. Uvedomte si, ze dneska je v nafte zakonem predepsan (legalizovan) obsah uz 7% metylesteru repkoveho oleje, takze rozdil 7% a 30% neni navenek zase tak dramaticky rozdil.
Takzvana BIONAFTA (obecne FAME - fatty acid methyl ester=metylestery mastnych kyselin, u nas opet MERO = metylester repkoveho oleje) je 100% biopalivo. Neni v ni vubec obsazena mineralni nafta. Je 100% vyrobena esterifikaci z repkoveho oleje. Pouzivani bionafty je opet nutne konzultovat s vyrobcem vozidla. Jelikoz neni zahrnuta v CSN EN590, neodpovida danym pozadavkum a tudiz nemusi byt vhodna pro pouziti ve vsech motorech.
Problemy s pouzitim nafty souvisi predevsim se zmenou mazivosti nafty, reakci na ruzne materialy palivove soustavy (predevsim guma a gumova tesneni), pronikani nespalene nafty do oleje na stenach valce a dale kolem pistnich krouzku do mazaciho oleje (zpusobuje jeho redeni) a stalosti skladovani.
Pozor, u paliv s bioslozkami (vcetne nafty dle CSN EN590 s obsahem 5% nebo 7% MERO) je nebezpeci vylouceni nekterych slozek ve forme pryskyric pri dlouhodobem skladovani. Zatimco vylouceni parafinu pri nizkych teplotach (pod body CFPP) je vratne a parafin se opet rozpusti pri zvyseni teploty, vylouceni pryskyric je nevratne a muze zpusobit vazne poskozeni motoru = zalepeni trysek, cerpadel, vedeni. V tomto pripade je nutne vse rozebrat, vycistit a tak dale! Proto je nutne u vozidel, kterym hrozi delsi odstaveni z provozu (v radu mesicu) a tankuji beznou naftu s obsahem bioslozek, osetrit danou naftu prisadou na prodlouzeni skladovatelnosti, ktera je vcelku bezne k sehnani napriklad u cerpacich stanic a u prodejcu podobnych latek.
Osobne jsme na toto tema dosti podrobne hovorili s Ing.Matejovskym z VSCHT, ktery zaroven dlouhodobe pusobi v ramci Vyzkumneho ustavu paliv a maziv. Vyrozumel jsem, ze pridavek bioslozek neni uplne nejrozumnejsi, nebot pusobi ve smyslu zhorseni mnoha vlastnosti paliv, nicmene mnohem vice lze o tomto kroku pochybovat z hlediska ekologie a ekonomiky. Ze by pridavani bioslozek pusobilo nejak negativne na motory samotne a dale pak na uzivatele vozidel, to nelze rici. Je to nutne zlo a normami je osetreno vse tak, aby to bez problemu fungovalo.
m11
Pratele, ja bych vam rad jen upresnil, ze je nutne dbat presnych terminu a na zaklade nich se dale bavit. Predevsim, neexistuje smesna nafta, ale smesna motorova nafta (SMN) a dale pak nafta motorova (NM).
Naftu a jeji vlastnosti blize popisuje norma CSN EN590 (vsimnete si, ze na kazdem stojanu MUSI byt nalepka o tom, ze jde o palivo dle CSN EN590 pro naftu a CSN EN228 pro benzin).
Dle normy existuje CSN EN590:
Nafta motorova (drive jen cista nafta, pozdeji tzv. SMN5 s obsahem 5% MERO, dnes nadnesene "SMN 7", podle 7% obsahu MERO v nafte, ovsem SMN s nizkym obsahem MERO je dnes podle normy NM, nikoli SMN)
Dle ČSN 656508 dale pak jeste:
SMN 30 (smesna motorova nafta, obsah 30% MERO - MEtylester Repkoveho Oleje, coz je prave ta bioslozka, ktera se do nafty u nas pridava).
Vlastnosti techto paliv jsou napriklad zde:
http://www.ceproas.cz/sys/sdilene-dokum ... orova.html
Nafta dle CS EN590 MUSI byt pouzitelna ve vsech vozidlech, dle dnesniho pojeti jde o klasickou naftu a je jedno do ktereho vozidla ji nalejete. Bude to jezdit stejne, musi to jezdit stejne (to prave predpisuje CSN EN590 tak, aby vysledne vlastnosti nafty s bioslozkou byly stejne jako vlastnosti nafty bez bioprisady) a bude to i stejne fungovat a motoru to neublizi. Vliv na spotrebu je diskutabilni, nebot CSN EN590 definuje i vyhrevnost, ktera sice muze kolisat, ale musi se pohybovat ve vytycenych mezich.
O pouziti SMN30 je nutne poradit se s vyrobcem vozidla. Vetsina vyrobcu udava, ze SMN30 lze pouzit. Uvedomte si, ze dneska je v nafte zakonem predepsan (legalizovan) obsah uz 7% metylesteru repkoveho oleje, takze rozdil 7% a 30% neni navenek zase tak dramaticky rozdil.
Takzvana BIONAFTA (obecne FAME - fatty acid methyl ester=metylestery mastnych kyselin, u nas opet MERO = metylester repkoveho oleje) je 100% biopalivo. Neni v ni vubec obsazena mineralni nafta. Je 100% vyrobena esterifikaci z repkoveho oleje. Pouzivani bionafty je opet nutne konzultovat s vyrobcem vozidla. Jelikoz neni zahrnuta v CSN EN590, neodpovida danym pozadavkum a tudiz nemusi byt vhodna pro pouziti ve vsech motorech.
Problemy s pouzitim nafty souvisi predevsim se zmenou mazivosti nafty, reakci na ruzne materialy palivove soustavy (predevsim guma a gumova tesneni), pronikani nespalene nafty do oleje na stenach valce a dale kolem pistnich krouzku do mazaciho oleje (zpusobuje jeho redeni) a stalosti skladovani.
Pozor, u paliv s bioslozkami (vcetne nafty dle CSN EN590 s obsahem 5% nebo 7% MERO) je nebezpeci vylouceni nekterych slozek ve forme pryskyric pri dlouhodobem skladovani. Zatimco vylouceni parafinu pri nizkych teplotach (pod body CFPP) je vratne a parafin se opet rozpusti pri zvyseni teploty, vylouceni pryskyric je nevratne a muze zpusobit vazne poskozeni motoru = zalepeni trysek, cerpadel, vedeni. V tomto pripade je nutne vse rozebrat, vycistit a tak dale! Proto je nutne u vozidel, kterym hrozi delsi odstaveni z provozu (v radu mesicu) a tankuji beznou naftu s obsahem bioslozek, osetrit danou naftu prisadou na prodlouzeni skladovatelnosti, ktera je vcelku bezne k sehnani napriklad u cerpacich stanic a u prodejcu podobnych latek.
Osobne jsme na toto tema dosti podrobne hovorili s Ing.Matejovskym z VSCHT, ktery zaroven dlouhodobe pusobi v ramci Vyzkumneho ustavu paliv a maziv. Vyrozumel jsem, ze pridavek bioslozek neni uplne nejrozumnejsi, nebot pusobi ve smyslu zhorseni mnoha vlastnosti paliv, nicmene mnohem vice lze o tomto kroku pochybovat z hlediska ekologie a ekonomiky. Ze by pridavani bioslozek pusobilo nejak negativne na motory samotne a dale pak na uzivatele vozidel, to nelze rici. Je to nutne zlo a normami je osetreno vse tak, aby to bez problemu fungovalo.
m11
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Bakterie do čističek
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte 03 črc 2007 23:20
- Dostal: 3 poděkování
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon 28 led 2008 21:47
- Dal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: :))
Správá poznámkaPeTr1 píše:TOMU ŘÍKÁM VOLTAGE
A teď ta moje nekonstruktivní-to je výborné video pro neelektrikáře, nezapomeňte to vyzkoušet???!!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: vodíkový kotol
Prosím vás, máte někdo blýzko nějakou nemocnici, kde by vám ten volný kyslík by spotřebovali???Maco píše:http://www.tzb-info.cz/t.py?t=2&i=6280
Musím se vám přiznat, že na odkazy se mi ani nechce moc dívat. Vždycky z toho vylejzá nějaká zajímavá konina, občas i s návodem-tato je bez návodu, snad jen k prodeji.
Maco-neber to osobně.
Rival-jsem klidný
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: :))
Já jsem neelektrikář: co to dělá? A proč? Já to vidím jen na ztrátu času, ne?lajos píše:Správá poznámkaPeTr1 píše:TOMU ŘÍKÁM VOLTAGE
A teď ta moje nekonstruktivní-to je výborné video pro neelektrikáře, nezapomeňte to vyzkoušet???!!
K tomu kotli - ano, je to prima spalovat vodík. Ale kde ho berou? A kolik Joulů udělají z kila vodíku? Je to volajaké záhadné....
Jim68
Be happy!
Be happy!
- martinq
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1235
- Registrován: pon 27 bře 2006 16:33
- Bydliště: Prágl
- Dal: 31 poděkování
- Dostal: 203 poděkování
Václav Havel
Utajované skutečnosti o bývalém prezidentu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vím, že vím vše, aneb meditace o ničem.
- Waldes
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 460
- Registrován: pon 22 kvě 2006 20:52
- Bydliště: planeta Zem, Slovensko
- Dal: 262 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Nové objevy - nové zbraně ?
Celkom zaujímavé čítanie, čo poviete ? http://dynamik.blog.cz/0602/nove-objevy-nove-zbrane
Waldes.
Waldes.
Nieje nič nové, len zabudnuté ...
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
To Waldes
Já si už dávno myslím, že náš "vesmír" je kaluž plná hrudek hnoje, na jedné parazitujeme my - lidstvo, občas do ní nějaký laborant kápne katalyzátor (supernova?) a jinak vím jen to, že nemá cenu někomu věřit......že už pochopil, jak vesmír funguje...páč to celé se z pozice bakterie dá pouze zničit - ale nikdy ne pochopit!!
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte 03 črc 2007 23:20
- Dostal: 3 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte 03 črc 2007 23:20
- Dostal: 3 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: :))
Tvá snaha je hezká, jak hu tak com, nejlepší je ta televizní com, co???????, takových tady máme pár let xxxxx, maďarská přes destičky-nic nového-že vodíkokyslíková směs hoří-víme dost dávno. Co jsi z toho zkusil sám???? Na ty správy se můžeš vybodnout. Maďar to zatím v autě nemá, jeho odkazy na nějaké své stránky jsou dnes k ničemu!!!!!PeTr1 píše:
Udělej si vlastní plechy a tolik se zas neuč od nikoho. Pokud víš jak to sestavit, udělej to a česky, vyser se na odkazy na youtube. Co si nevyzkoušíš sám- tím nám, nebo nikomu moc nepomůžeš. Samo spousta lidí může mít jiný názor ale španělský vosk byl dávno vynalezen a elektrolýza také.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte 03 črc 2007 23:20
- Dostal: 3 poděkování
:))
Mam prubnuty hodne.Davam jen pro pobaveni a malou inspiraci kazdej at si z toho veme co chce.laaaaajo
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: :))
Tak že místo vlastních zkušenosti, sem dáváš youtube odkazy?? To jsi teda dobrá dušePeTr1 píše:Mam prubnuty hodne.Davam jen pro pobaveni a malou inspiraci kazdej at si z toho veme co chce.laaaaajo