Palo píše:Uvažovali jste někdy nad tím, že by se GEET dal udělat nikoliv do automobilu, ale jako hořák?
Základem by mohl být Tůmův hořák, následně upravený... Už se zde o něm zmiňoval NAVAR.
Dokonce je údajně primitivně jednoduchý...
Tůmův hořák je skutečně geniálně jednoduchý.
Takže by jenom záleželo na tom, co bychom od něj chtěli.
V původním provedení se vnitřní trubkou přivádí tekuté palivo, které se teplotou spalování odpařuje a následně hoří. Jestliže se má jednat o nahrazení části paliva vodou, pak stačí přidat ještě jednu "palivovou" trubku, do které můžeme pouštět místo paliva vodu. Při ovládání jehlovým ventilem si můžeme nastavovat poměr paliva a přidávané vody.
Osobně předpokládám, že vodu pro skutečné spalování nestačí jenom odpařit. Celý proces je mnohem složitější a úspěšné pokusy dokládají, že je potřebná podstatně vyšší teplota a je třeba splnit i některé další podmínky. Ovšem dosažená teplota výsledného procesu je natolik vysoká, že se nedá prakticky využít.
Z toho usuzuji, že pokud by upravený Tůmův hořák měl být i prakticky použitelný, nemůže se v něm jednat o skutečné spalování vody, ale pouze o dotování procesu přehřátou vodní párou, které může ušetřit (snad!!) nějakou část základního paliva.
Ale za praktický pokus to rozhodně stojí, alespoň tedy někomu, kdo hodlá Tůmův hořák nějak využívat nebo ho již má.
Zdravím - poota