Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Auto na stlaceny vzduch
- filuta007
- Stálý člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
- Bydliště: Týn nad vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: učinost
jj určo si to představuju jednoduše, odpichuju se jen od teoretických věcí, 100% plnění myslím plnotlaký parní stroj, ne expanzní. ty výpočty jsou primárně na porozumění tématice, a představě kde se co ztráci....
PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
parní stroj
Chápeš to dobře, je to opravdu tak mizerné. Jeden kolega z fora mi napsal, že Ti píši pič.viny, ale mám pravdu a můžu si to kdykoli ověřit, zkušebnu mám v popisu práce...
Jim68
Be happy!
Be happy!
- filuta007
- Stálý člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
- Bydliště: Týn nad vltavou
- Kontaktovat uživatele:
parní stroj
to by člověk neřekl, kiolik se zde doví supr věcí :-) třeba to, že už po 4 letech ze školy nedá dohromady vzoreček a musí všechno hledat, ete ze ten net existuje :-D , ale nyný zpět k tématu, pokud bych jako pracovní medium použil místo vody třeba alkohol (uzavřený oběh, jinak by bylo asi hodně veselo...) tak se účinnost podstatně zvýší pokud se ve výpočtech nepletu, vychází mi to na cca 50% na čistém parním stroji (bez kotle) je to pravda?
PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
parní stroj
Naposledy upravil(a) Jim68 dne úte 05 led 2010 21:25, celkem upraveno 1 x.
Jim68
Be happy!
Be happy!
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
parní stroj
Je to pravda pravdoucí, ale přitvrď: jsou mnohem lepší média. Nepřipravíme Tě o tu radost: najdi je...!
(těch 50 jsi spletl - má menší výparné teplo a tak i nižší celkovou účinnost..)
(těch 50 jsi spletl - má menší výparné teplo a tak i nižší celkovou účinnost..)
Jim68
Be happy!
Be happy!
- filuta007
- Stálý člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
- Bydliště: Týn nad vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: parní stroj
třeba rtuť, ale to už je maloučko jedovatý :-D s tim se mi moc hrát nechce :-) preci jen až se mi v dílničce rozlije litr rtuti tak už to nebude stranda :-D litr alkoholu eště jde :-D (i když když sme rozlili 5 litru slivovice v garáži a ona se vpila do betonový podlahy, tak byla garáž eště 14 dní alkoholový doupě a pobyt delší než 10 minut byl už na těžkou opičku....) máš na mysli eště jiný média?Jim68 píše:Je to pravda pravdoucí, ale přitvrď: jsou mnohem lepší média. Nepřipravíme Tě o tu radost: najdi je...!
PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
médium a účinnost
Netušil jsem, že následky trvají tak dlouho...filuta007 píše: když když sme rozlili 5 litru slivovice v garáži a ona se vpila do betonový podlahy, tak byla garáž eště 14 dní alkoholový doupě a pobyt delší než 10 minut byl už na těžkou opičku....) máš na mysli eště jiný média?
Používá se treba toluen, nebo silikonová smes. Lihy mají rozkladné teploty dost nízko. Do bytu, nebo obydlené části však z toho není vhodné skoro nic, když se neco porouchá je to nepríjemná kalamita. Myslím, že jsem na tuto tému cosi už psal. No ale méne se mi už líbí ta účinnostní infekce, prosím Te, než znovuzavedeš pojem účinnost tepelného motoru, podívej se, jak ho zavedli jiní. Umíš použít volbu Hledat? Dás klíčové slovo, autora, zaškrtneš príspevky, namísto témat a odstartuješ. Téma účinnosti byla tady taky rozebrána dosti podrobne, jenom je to nejenom mým pričinením rozházené po více vláknech, mel bych to dát na jednu hromadu. Neco se probíralo tady:
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... s&start=30
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... s&start=45
- sano
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
- Dostal: 18 poděkování
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba auta na stlačený vzduch
No jo, nějak se jim nepodařilo prorazit...Jó, to setrvačník...! ?:roll:
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
Ucinnost
Vie mi niekto aspon priblizne povedat, ako je to s ucinnostou vyuzitia energie u motora na stlaceny vzduch? Ono totiz z fyzikalneho hladiska stlaceny vzduch nema viacej energie ako nestlaceny(pri rovnakej teplote). Ak budem kompresorom tlacit vzduch do zasobnika, tak vzniknute teplo bude presne zodpovedat prikonu kompresora(to teplo mozem vyuzit napr. na vykurovanie). Teda do tlaku akoby ziadna energia ani nesla. Nasledne ak stlacenym vzduchom budem pohanat motor, tak expandovany vzduch bude studeny a bude ochladzovat okolie. To mi silne pripomina perpetum druheho druhu:" nieje mozne zostojit stroj, ktory by nic ine nerobil iba odoberal teplo z okolia a vykonaval rovnocennu pracou" Totiz ten motor vyprodukuje presne tolko prace, kolko odoberie tepla z okolia...
Sebestačnosť = SLOBODA!!!
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucinnost
Odpověděl sis sám - nula od nuly... Akorát je to mobilní, že jo, akumulace v akumulátorech elektriku využije líp, ale je to drahý. Strojek na vzduch je levný. Ale energetický potenciál by se zvedl, kdyby ta nádrž byla izolovaná a teplo by se neztrácelo - vyfukovaný vzduch by měl pak stejnou teplotu jako ten nasátý mínus tření mašiny (a taky teda teplo). Krásná ukázka zachování energie, a dá se to měřit... Na rozdíl od spalovacích motorů, kde se mrhá energií horem dolem...
Jim68
Be happy!
Be happy!
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: Ucinnost
No, já vám hoši nevím. Hodněkrát jsem nějakou tu zvěst o vozidle na stlačený vzduch chytil na netu, ale vidím to dost černě. Pístový kompresor stejně jako turbíny na mačkání vzduchu mají notoricky malou účinnost. Co jsem kdy viděl jaké mašinky jako vrtačky atd, je to, co se účinnosti týče, přímo katastrofa a jedinné, proč se to používá, jsou lehkost, velikost a relativně snadné ovládání rychlosti.
S tou ztrátou účinnosti, která jde při stlačování vzduchu do tepla a následovně do okolního vzduchu je to asi trochu jinak. Hádám, že veškerá energie pohonu kompresoru nemůže jít do ohřevu vzduchu (a součástí systému). To by pak skutečně šlo o perpetum a množení energie při použití stlačeního vzduchu v nějakém motoru a v tomto případě to jaksi nevidím, kde by se asi tak brala. U motoru na stlačený vzduch bych si dokázal představit, že stlačený vzduch se sice při rozpínání ochlazuje, ale maje dostatek času a styčné plochy, asi by si mohl zase dost tepla nacucat z okolí a o to se víc rozepnout. Ale, vůbec si to nedovedu představit u automobilního motoru. Tam by ten vzduch musel krz motor dost fičet, aby se to nějak moc hýbalo. To ani nemluvím o tom, že bych to viděl ještě daleko černěji v zimě s nutností topení.
Je sice pravda, že správně orientovaná průmyslová flaška kyslíku při cca 160Atm počátečního tlaku s uraženým ventilem uletí za příznivého počasí přes půl kilometru, nicméne si nedovedu představit, že by na ni auto porovnatelné výkonem s autem se spalovacím motorem ujelo víc jak deset kiláků, a to určitě přeháním, předpokládaje stejné váhy a akcelerace-decelerace.
Spalovací motor si nacucne a stlačí 4/5 dusíku který v podstatě nehoří a nutně se tedy chová jako stlačený vzduch ve spalovacím motoru, čerstvě stlačený v horkém válci, takže teplota tlaku z něj hned tak neuteče a navíc ho ohřeje reakce kyslíku s palivem a to dost podstatně. Jinými slovy, spalovací motor je obsahem plynů ve válci ze 4/5 motorem na stlačený vzduch.
Pokud tedy někdo nevynalezl nějaký zázrak mezi vduchovými motory, který by se musel projevit též jako daleko větší zázrak (v principu) mezi spalovacími motory, vidím to jako vodění druhých za nos do té míry, že to musí být prakticky nepoužitelné, i když proveditelné.
Ahoj, Slávek.
P.S. Prosím, všimnout si té obézní podmínky.
S tou ztrátou účinnosti, která jde při stlačování vzduchu do tepla a následovně do okolního vzduchu je to asi trochu jinak. Hádám, že veškerá energie pohonu kompresoru nemůže jít do ohřevu vzduchu (a součástí systému). To by pak skutečně šlo o perpetum a množení energie při použití stlačeního vzduchu v nějakém motoru a v tomto případě to jaksi nevidím, kde by se asi tak brala. U motoru na stlačený vzduch bych si dokázal představit, že stlačený vzduch se sice při rozpínání ochlazuje, ale maje dostatek času a styčné plochy, asi by si mohl zase dost tepla nacucat z okolí a o to se víc rozepnout. Ale, vůbec si to nedovedu představit u automobilního motoru. Tam by ten vzduch musel krz motor dost fičet, aby se to nějak moc hýbalo. To ani nemluvím o tom, že bych to viděl ještě daleko černěji v zimě s nutností topení.
Je sice pravda, že správně orientovaná průmyslová flaška kyslíku při cca 160Atm počátečního tlaku s uraženým ventilem uletí za příznivého počasí přes půl kilometru, nicméne si nedovedu představit, že by na ni auto porovnatelné výkonem s autem se spalovacím motorem ujelo víc jak deset kiláků, a to určitě přeháním, předpokládaje stejné váhy a akcelerace-decelerace.
Spalovací motor si nacucne a stlačí 4/5 dusíku který v podstatě nehoří a nutně se tedy chová jako stlačený vzduch ve spalovacím motoru, čerstvě stlačený v horkém válci, takže teplota tlaku z něj hned tak neuteče a navíc ho ohřeje reakce kyslíku s palivem a to dost podstatně. Jinými slovy, spalovací motor je obsahem plynů ve válci ze 4/5 motorem na stlačený vzduch.
Pokud tedy někdo nevynalezl nějaký zázrak mezi vduchovými motory, který by se musel projevit též jako daleko větší zázrak (v principu) mezi spalovacími motory, vidím to jako vodění druhých za nos do té míry, že to musí být prakticky nepoužitelné, i když proveditelné.
Ahoj, Slávek.
P.S. Prosím, všimnout si té obézní podmínky.
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: Vzduchový akumulátor
Vzduch stlačený v garáži na 300Atm Běžné jsou na 6-10Atm. Takže cca 30 až 50x větší tlak. To je zatra kompresor. Pro Kykyrídu maličkost.kykyrida píše:Auto na vzduch je úplně o něčem jiném. Kromě ekologie jde především o náklady. 1 km v přepočtu vyjde na dvacet haléřů. Tankování se děje kompresorem v garáži a dá se uject i přes 200km. Vestavěný kompresor zajistí i zpáteční cestu z návštěvy za pár desítek korun. Trochu bych měl obavy z bezpečnosti. Stlačený vzduch na 300atm v nějaké kompozitní nádrži nevzbuzuje mou důvěru. Uhlíková vlákna rychle stárnou a budou nutné technické kontroly. Levná záležitost to asi taky nebude. Dovedu si však představit dobře zpřevodovaný vzduchový motor v dálníku než v autě. Z kopce nebo při brzdění by se dalo přifukovat
Před mnoha a mnoha lety byl v časopisu Udělej... zveřejněn kutilem jednoduchý vzduchový motor z upravené hustilky. Nějaké teplo se neřešilo, mazalo se vazelínou a blblo se na tom (postaveno na kočárkovém podvozku) celý den s jednou tlak. nádrží z nějakého náklaďáku. Takže, neviděl bych to tak černě.
"Dá se ujet až 200 kilometrů." To se dá daleko dál na sluníčko, ale jakým vehiklem a jakou rychlostí a za jakých podmínek? Ono je třeba srovnávat jablka s jablkama. Experimentální vozidla nejsou komerční vozidla a experimentální dráha řekněme na solném není zrovna Žižkov, nebo běžné ne-dálnice. Abys mohl z kopce přihušťovat, musíš se na něj nejdřív vydrápat. Ono je lacinější to z kopce pustit a nebrzdit, pokud to jenom trochu jde. Přečti si něco o klouzavém bezmotorovém letu letadla a doletu. Naopak, přiživovanou akcelerací s kopce se dosahuje lepší ekonomie provozu vozidla (pokud nedostaneš flastr).
Jo a ve 100+1 jsem před mnoha lety četl, jak jakýsi lovec hadů v Jižní Americe (nebyl to český Vogel) přežil uštknutí smrtelně jedovatou krajtou tygrovitou v Amazonské divočině. Od té doby jsem značně opatrný co čtu v populární útržkové literatuře a na kolik tomu dávám krédo.
Takže tak nějak. Ahoj, Slávek
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: Vzduchový akumulátor
A kdo se s tebou pře o nádrž? Kompresor na 300Atm tu nádrž nahustit v rozumném čase je poněkud monstrum a hnát ho na naplnění řekněme padesáti litrové nádrže (pokud by řekněme Oktávce stačila na alespoň 100km nebude zrovna lacinné.kykyrida píše: 300atm nádrž z kompozitních materiálů dávno odzkoušena.
11.1 litrů (vodní obsah tlakové lahve) vezme cca 23 minut naplnit vzduchem na 207 Bar = cca 207Atm (na 300 je ještě dlouhá čekací lhůta, protože funkce nárůstu tlaku jde po parabole mocniny) 3hp kompresorem. Tato 11.1 litru lahev je specifikovaná na 1 hodinu pod vodou pro potřeby dýchání potapěče (pravděpodobně s nějakou tou rezervou). Doufám, že si uvědomuješ, že na dýchání potapěče se spotřebuje mnohokrát méně stlačeného vzduchu než na pohon třeba Oktávie a žádné normální auto taky neujede 300km za hodinu.
http://www.airetex.com/faq.html
http://www.airetex.com/at100.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Diving_cylinder
Nikoliv úlet. To je tvůj problém. Možností je víc. Nedostatek chápavosti, nedostatek znalostí, záměr prudit etc. s možností kombinace dvou a více.kykyrida píše: O klouzavém letu něco vím a nechápu srovnání. Úlet?
Pokud tedy neuvádíš specifická data jako kde někdo uhnal auto porovnatelné řekněme s tou Oktávkou, nebo i jenom specifikované třeba jako dětský kočárek, jak daleko, jakou rychlostí, za jakých podmínek, na kolik stlačeního vzduchu atd., neudáváš nic, s čím by se dal provoz běžného, praktického auta srovnat s experimentálním.
Na straně druhé se dá velice dobře spočítat, kolik energie potřebuje řekněme Oktávie na 100km průměrným terénem při průměrné rychlosti a co je stlačený vzduch při součastné oficiální technologii schopen dodat. Taky se dá dost lehce zjistit, co by vzduch mačkaný u pumpy potřebný na 100km dojezd zase řekněme Oktávky stál a jak dlouho by se tankovalo při jak silném kompresoru. Už od oka to podle údajů uvedeného výrobce kompresoru schopného natankovat 11.1L lahev (zhruba objem kýblu) 3HP kompresorem nevypadá ani nadějně, nemluvě o praktickém aspektu pro potřeby dopravy jak ji známe z automobilismu.
Taková technologie je stejné mlžení jako auta na baterky. Nic po tom není a odvádí to pozornost od skutečných adeptů na laciné, či dokonce volné zdroje enrgie i pro tu dopravu. Jde o blábolivé podvrhy na matení nedostatečně informované a myslící veřejnosti.
Slávek.
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.