jojojo...motor nějak si bohužel neuvědomuji co bylo na štítku toho motoru jen že 5kw 2880ot...ale jistý si nejsem....ovšem motor byl připojen přes "regulační" skříňku, kam se scházeli vodiče ze tří teploměrů, a jednoho trojcestného ventilu. ta regulace je účtována kč 45 000.-talmar píše:Dobře to omrkněte.Taky se zaměřte na motor.Předpokládám že bude vícepolový 6 nebo 8 polový.Základní otáčky na 50Hz bude mít tedy nízké.Bude buzen přes frekvenční měnič na vyšší otáčky.Motor asi pojede honě přes 100Hz,možna i 200-300Hz.Tímto se hodně zvýší účinnost motoru a tím i celého systému.
takže si píšeme ...zjistit jaký je zde motor...popř vyfotit jeho štítek
za2....Poota napsal....
P.S. Za povšimnutí stojí i perlička - opotřebení rotoru kavitací je eliminováno pružností hliníku?
když jsme se nad tímto zamysleli, tak to zase "třeba" takový blábol nebude.....Kavitace "likviduje" Fe součásti čerpadel , lodních a jiných rotačních dílů strojů. Když si prostudujete bublikaci z tech . učení v Brně, tak fyzikálně chemicky je kavitací Fe likvidováno...užíráno tak, že se vytrhávají z materialu / Fe/ kousky uhlíku...nejsem strojař, ale nějak mě vrtá hlavou, proč by musel být válec kavitátoru z Fe ??? aby podléhal této kavitační erozi. takže , protože rotor není nijak tlakově namáhám, jako třeba lopatky čerpadla, nebo lodního šroubu, tak tento buben/ kavitátoru/ může být třeba i ze dřeva / což je asi blbost/ ale klidně může být z tvrzené gumy/ pertinax/ teflon, silon novodur...teplota uvnitř není kritická max 90°C ..../což bych např u Top-topení chtěl vidět / jediné co zde působí je odstředivá síla a nebezpečí roztrhnutí. ale protože průměr bubnu není zas tak velký tak je hliník docea ftipný / v kladném slova smyslu - tedy vhodný/ material.
ještě se vrátím k tomu prospektu....překlad asi nebude strojový z cizího letáku....kostrbatost češtiny připisuji tomu, že majitel je Slovák a v textu lze vystopovat slovenštinu neobratně přeloženou do češtiny. spíš mě jde o odborné výrazy a odborné souvislosti textu. připadá mě jako kdyby to bylo psané pro úplné pitomce, kteří o tom nic nevědí. / připomíná mě to třeba text....nebezpečný el . proud je v elektromotoru měněn na mechanickou energii, kterou posléze můžeme využít k bezpečnému pohonu různých zařízení , např, cirkulárce/
takže mimo pravopisných chyb jsou zde i chyby jiné .
tak...dnešní diskuzní otázka zní...může být kavitační rotor z jiného materialu nežli z Fe?...jestliže ne , proč. děkuji za diskusní příspěvky na tema kavitace ....zdraví m11