Abychom se nedohadovali donekonečna.Peter píše:Právě ten průměr je důležitý. ..
Máš pravdu. Zaplatím za benzín a ujedu za to nějaké množství kilometrů.
Na tom není co řešit a nepomůže mi sebepřesnější počítání, dokonce je úplně jedno, jestli to prostojím v koloně a nebo profrčím po dálnici. Samozřejmě se snažíme, abychom za ty peníze dojeli co nejdál.
Pokud by sledování spotřeby mělo mít pro mě nějaký význam, tedy hlavně pro porovnávání jednotlivých variant UFka. To znamená, na určité trase zjistit, jestli má nějaká další varianta vlastnosti lepší a nebo horší, než předchozí. Jak se promítne jaká úprava a nebo změna do spotřeby ve srovnání s předchozím stavem.
Ani jeden ani druhý způsob ovšem není objektivním vyjádřením vlastností motoru. Pro jejich zjištění je směrodatný pouze výsledek měření na stolici, konkrétně úplný (taky se mu říká kruhový) diagram, který zobrazuje výkon, točivý moment a spotřebu v celém rozsahu otáček motoru. Takové měření je ovšem mimo moje možnosti. A upřímně řečeno, ani ho nepotřebuji.
To je asi tak všechno, co jsem chtěl ke spotřebě říct.
Zdravím - poota