Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Magnetické Pístové Motory

Své příspěvky můžete psát do "Diskuze".
Odpovědět
jelo
Stálý člen
Příspěvky: 31
Registrován: čtv 03 črc 2008 20:06
Bydliště: východ SR

Příspěvek od jelo »

Mimo téma (offtopic)
Akord píše:


Neexistuje obecne taková poloha(nebo pohyb) tyčového magnetu, která by donutila uvedený magnetický prstenec se otočit.
učíme sa celý život
bodík za trpezlivé vysvetľovanie


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: teoretická diskuse

Příspěvek od Ilem »

martin11 píše: ...Karban do této chvíle vypotil 251 odkazů....zeptám se vás všech...byl alespoň 1 slovy jeden....pro někoho přínosný....???....
...skutečně poznámky typu Karban....jsou záhadně hodnotné....dobře do sebe zapadají........ano ...ne ...možná ....asi.....snad.....ono se to....bylo by dobré ....ačkoli....atd ...atd....
....je krásné přísloví.....mluviti stříbro...mlčeti zlato...a...kdybys mlčel , zůstal bys filosofem....tak se opravdu těším na ten Karbanův potencial....rád bych se něco přiučil....moc toho neznám.
Martine, mám tě rád, ale tady střílíš vedle. Mnoho Karbanových příspěvků by mohlo být přínosných právě pro tebe, kdybys neměl za slovem Karban před očima rudou mlhu a pozorně četl, co píše.

Třeba tuto větu: "Ať už je tření jakkoli velké, pouze zvyšuje odpory celého mechanismu." si musíš dát do kontextu s větou předchozí.: "Je chyba vůbec nějaké písty zkoušet (zbytečný mechanismus navíc), natož ještě zvyšovat jejich počet (stále vyšší a vyšší tření)."
Když ti to přeložím tak, abys tomu rozuměl, měl na mysli toto: Když i to nejměnší tření znásobíš n krát počtem válců - bude n krát větší. Co nebude fungovat s jedním magnetem s dostatečným setrvačným momentem, nebude fungovat ani s padesáti válci. To je to, co ti Karban, trochu stručně, napsal. Karban není MFAAA. JInak ti fandím za tvoji urputnost i když, jak víš jsem též přesvědčen, že ti to fungovat nebude. Dávám bod.

Je to zároveň odpověď i Gromitovi. Zjednodušení se netýká odšroubování hlavy, nebo vylití oleje. Zjednodušení je odstranění přebytečných válců. Kupodivu i ta tvoje škodovka, když se ti podaří 3 válce odstranit tak, aby ten zbývající zůstal funkční pojede. Sice skoro čtvrtinovým výkonem, ale pojede. Když ale zečtyřnásobíš obsah toho válce, pojede dokonce trochu líp. Bude muset být větší setrvačník, takže nebude tak živá, ale měrný výkon se zlepší, protože odpadne spousta součástek, které u jednoválce nejsou potřeba. A o tom to je.


"Dum spiro spero"
Ciceron
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

trochu se musím bránit

Příspěvek od martin11 »

zdravím všechny s pondělním ránem...
..a hned k věci,,,
cituji....Co nebude fungovat s jedním magnetem s dostatečným setrvačným momentem, nebude fungovat ani s padesáti válci. To je to, co ti Karban, trochu stručně...atd...konec citátu
...protože nejsem technik, fyzikální veličiny , mě....no zajímaj...ale nevím jak je aplikovat...tak asi takto...
...co je to setrvačný moment...myslím si...když tak mě někdo opravte, že to je síla která se někde někam vloží...a posléze se opět odčerpá...
...v mém případě....hypoteticky jednopíst....hmotný setrvačník ...
od HU do DU píst vykonává na základě nějakého pusobení odpudivé síly jistou práci a přesouvá pomocí kliky klikový hřídel do polohy DU....a co dál......nevyrobil tolik energie , aby ho něco poslalo zpět do HU...nevyrobil žádný přebytek...prostě je na nule....proto nastupuje druhý píst který mu pomůže ho přesunout do HU....v tomto případě vubec neuvažujeme tření..
tak ...jeden píst v DU , jeden v HU...písty působí přesně proti sobě.....žádná energie....vynulováno......nastupuje 3 píst a cyklus rozděluje po 120° ...a hle ....jaksi nenastává rovnovážná poloha....prosím stále neuvažujeme žádné tření..... nikam nic neakumuluju....myslím do setrvačníku.....prostě nemám důvod mít setrvačník....nepotřebuju , žádný počáteční impulz.....
...a to je důvod, proč ten motor dělám.....chci to zjistit, jestli to tak je nebo není....a že se mi náhodou sešlo 12 pístů a magnetický toroid a ještě se v tom motá nějaká clona....to už je jaksi navíc.....ale stále bez setrvačníku...!!!....
...setrvačník tam bude....až budu mít potřebu přebytečnou energii někam ukládat....zatím tenhle problem neřeším----
...Karban ....má samozřejmě pravdu....stejně si to udělám po svým...a když se motor nebude motat....s radostí to přiznám....no , konečně mě některí znáte osobně.....zdraví karkulka červená a martin11 :lol:
...p.s. opravili jsme havarovaný vrtulník...už zase létáme....
...přivezu ho do Brna....pokud nebude hotový ten motor.... :idea:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

Martine, tření není jen posuvné, ale i otáčivé (valivé). Každé točení něčeho na něčem je tření. Kolikrát víc os, tolikrát větší tření.


"Dum spiro spero"
Ciceron
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

ano

Příspěvek od martin11 »

...je mi to v konstrukci jasné....každé ložisko, každý čep...i tření o vzduch není zanedbatelný jev....souhlasím...ale napiš prosím odpověd na muj odkaz výše....k čemu mi je setrvačník....nechci tě poštuchovat...to ani náhodou....ale jsou tu další neználkové ...konstrukteři mého typu...
...bohužel mě chybí opravdu to technické vzdělání....a tak nutnost toho setrvačníku nějak nechápu....v tom teoretickém případě....co jsem napsal....uvažujeme i o nulové hmotnosti pístů, ojnic a prostě všeho....žádné setrvačné síly......ty co tam budou ...v motoru co dělám budou dost velké....jen rotující clona s protizávažím 5 kg....míň nejde....ale to v teoretickém případu .....v principu činnosti je jedno.....martin :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Tuco
Zasloužilý člen
Příspěvky: 243
Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
Dostal: 10 poděkování

Příspěvek od Tuco »

Jen tak bokem: ty tam, Martine, samozřejmě setrvačník máš (jestli clona s protizávažím váží 10kg tak se to asi zatlouct nedá), vidím ale jako plus, že v něj nedoufáš coby součást nutnou k chodu motoru. Před tebou byla velká spousta neúspěšných konstrukcí postavenejch na tom, že při odpuzování magnetů se roztočí setrvačník, který je vrátí do původní polohy. Pochop, že pro někoho kdo je zná může být těžké přijít na to, že tvůj motor s tím nemá nic společnýho.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Příspěvek od martin11 »

Tuco píše:Jen tak bokem: ty tam, Martine, samozřejmě setrvačník máš (jestli clona s protizávažím váží 10kg tak se to asi zatlouct nedá), vidím ale jako plus, že v něj nedoufáš coby součást nutnou k chodu motoru. Před tebou byla velká spousta neúspěšných konstrukcí postavenejch na tom, že při odpuzování magnetů se roztočí setrvačník, který je vrátí do původní polohy. Pochop, že pro někoho kdo je zná může být těžké přijít na to, že tvůj motor s tím nemá nic společnýho.
...no...jsem rád, že kolemjdoucí začínají chápat, že skutečně setrvačník nepotřebuju...samozřejmě rotační díly, jako v každém motoru jsou...a jsou s nimi potíže, protože se musí vyvyžovat...u mě ...bohužel bude setrvačník vážit cca 6kg...resp...rotující hmoty...starosti mě ani nedělají počty válců.a tření v nich, protože vlastně ani žádné válce nemám...tedy ty jak je známe....plocha ...třecí u válcu zde, je opravdu malá a tytéž síly v čepech, ojnicích a uložení kliky téměř zanedbatelná.Kdyby to bylo technicky proveditelné, tak těch pístů je zde 18...bohužel se nevejdou na rozvodové kolo...mechanika je mechanika....a nemůže síla 18 kg působit na ojnici 4mm, kdyř tamusí být podle zdvihu a koeficientu Lambda dlouhá 73 mm.....
....jsem rád...žes projevil zájem....jestli se pusíš do bastelení....jsem připraven poradit....ale doporučuju počkat....až dobastlím....výsledek podle všech prognostiků nebude žádný.......těším se na to :idea: ...zdraví martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Příspěvek od Aquarius1 »

Mimo téma (offtopic)
Teda Martine teď jsi mne dostal :D těšit se na to že to nepujde je něco co ti nikdo nemůže vzít.Držím palce ať jsi zklamán a pěkně se ti to točí :good:
Jindra ;)


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

zjednodušování...

Příspěvek od gromit »

Mimo téma (offtopic)
poota - dal jsem na tvou radu, po odstranění toho posledního kola odpadly veškeré problémy - žádné tření, dofukování, placení povinného ručení; teď stačí zavřít oči...
:good:

Ilem - máš samozřejmě pravdu, já to bral jako nadsázku - ale i ty ses u toho jednoválce zarazil :) - řekněme že to je minimum, kterého se dá u spalovacího motoru dosáhnout. Pak jsou tady ale jiné motory, kde to s jedním pístem jde dost špatně - třeba i zde oblíbený Stirling.

Takže pro benzín a naftu, řekněme i páru, mi stačí jeden válec-píst a nějaká ta bižuterie kolem a všichni rozumní odkývou, že to bude fungovat. Když budu totéž zkoušet s uzavřeným objemem a vnějším spalováním, budou mě ti z rozumných, kteří přišli do styku se Stirlingem varovat, že to chce ještě jeden pomocný píst, a setrvačník, jinak že mám smůlu... Bohužel, všichni kdo se pokoušeli o pístové MM nebyli rozumní, hnali se za replikou spalovacího motoru, případně dali na rady rozumných, že když to nejde s jedním magnetem, nepůjde to ani s n-magnetama, což osobně považuji za chybu, protože víc magnetů ještě nemusí znamenat víc válců, ale jen víc pístů v jednom válci. Tady se hraje o to, kdo přijde s řešením, jak vytáhnout reálnou práci z magnetického pole; martin se snaží, gromit se taky trochu snaží - je fajn, že jsou s námi i rozumní, kteří, až se to podaří, provedou analýzy a všem vysvětlí, jak že to vlastně funguje a jak by to fungovalo i bez pístů zavěšené v beztížném vzduchoprázdnu.

no a řešit na vlákně o pístových motorech, že nejlepší by to bylo bez pístů a jak by se tím zmenšilo tření je zábavný - jako navrhovat turbinářům, že bez tolika lopatek by ty jejich turbíny měly mnohem lepší dynamický vlastnosti a místo otáčení by mohly docela dobře pulzovat...

Martin je nejenom urputný experimentátor, on je i precizní a maximalista - jinak by se nehnal k takovým počtům pístů, si myslím.


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Padla otázka, co a nač setrvačník. Teď nejde vubec o to, zda je tam dodatečné ocelové kolo, nebo má moment setrvačnosti celá soustava. Jde o následující.

1. Výkon a práce se posuzuje NEJMÉNE za celou otáčku, protože pouze po jejím vykonání je jasné, zda jde o príspevek, nebo úbytek energie. Otáčka je nejmenší opakovatelný dej. Stejne i výkon strídavého proudu existuje pouze až probehne celá perioda, jinak se nemá co opakovat.

2. Proto za tuto otáčku musí být jasné, jakou práci odevzdá jediný píst, a je jedno, zda se na tom zúčastní i ostatní, nebo ne. Pak je i jedno, zda je tam jediný píst, nebo ne, pouze klesne vliv ostatních pístu. V obou prípadech za tu otáčku musí být jasné, zda se odevzdává výkon, nebo ne. Je jasné, že pokud je pístu více, tak práce za otáčku jednoho je patričný zlomek z celého (pri 3 pístech 1/3) . Je v tomto zcela jedno, zda si písty pomáhají, nebo ne.

3. Pokud zavedu otáčku nucene - roztočeným setrvačníkem, tak umožním, aby treba jediný píst práci dával i bral. Dovolím-umožním tedy otáčku a to mi umožní zjistit bilanci príspevku od pístu. Zjistím, zda to za tu otáčku setrvačníku celkove pridá, nebo ubere.

4. Týká se to i spalovacího motoru. Nelze udat výkon treba v krátkém čase pri zapálení smesi, protože takový údaj postrádá smysl - to bychom meli kW a koní navíc. Nejmenší úsek je jedna otáčka.

5. Stejnou nekorektnost používají výrobci autorepráku, kde udávají jakýsi okamžitý výkon, součin napetí a proudu (PMPO), co není strídavým výkonem, protože neprobehla celá perioda strídavého proudu. Tím dostávají nesmyslne vysoké výkony. Takový výkon je možno dostat do repráku i když membrána bude stát a já nebudu nic slyšet - stejnosmerný proud.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

gromit dík za podporu

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
...gromit dík za podporu...asi jako jediný víš...nebo chápeš píst motor...ostatní se jen domnívají, že chápou co já bastlím a o dílčích vztazích té " bižutrie" jaks napsal nemají tušení....kses jsem poznamenal, a to už kdysi, že tento pístový motor NEMÁ nic spoječné s benzinem..nebo spalovacím, nebo parním nebo stirling motorem...ta to víš ale ostatní..v cele skarbanem...stále jen....tření, setrvačník.atd....
...že zde je klika , která převádí přímočarý pohyb na rotařní....je jen shoda čistě náhodná...tohle je jen zkouška, jak vyvést magnety z rovnováhy....dalšíbude následovat.....
....osobní vzkaz Gromit....jsem rád , že jsi překonal virus chřipkovej....
..a bodík ta odstranění válců z motoru a volnomyšlekářské eseji o nenafouknutém kolu....také mě to napadlo, že kdyby nebyly válce nebylo by tření..a třeba by to chodilo...jenže ...tady nejsme u Magdaleny Rettigové...která pravila...co nemáš ..tak vynech.....zdraví karkulka červená a martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gromit »

Mimo téma (offtopic)
Akord
:good:
příspěvek, jaké by se měly někde shromažďovat, aby nezapadly. Nejenom s potenciálem, ale i s indukcí :)
dávám bod


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

děkuji Akord

Příspěvek od martin11 »

...Děkuji Akord....a hluboce souhlasím..ano ano ano...celý cyklus je uzavřen vrácením oběhu do výchozího bodu....
...ale představte si.....že to co bastlím....NEMÁ ZAČÁTEK...tudíž ani konec cyklu...začátek cyklu se nedá určit....z jednoho jediného důvodu....nemámeli vlastní písty očíslované....tak nevíme , který je první....protože nevíme, který je první tudíž nevíme v jaké je fázi práce...protože na rozdíl od všech známých točivých strojů ...pístových....na píst působí stále nějaká síla...tlačí nebo tahne...klice to je jedno....prostě těch 12 pístů se chová TRVALE jako JEDENpíst....sám jsem z toho zmatenej.....trvale působící na kliku....prostě ....nekonečnej píst....jinak to nepojmenuju....v přírodě se nic takového nevyskytuje....v technice také ne...snad jedině spalovací motor, který by měl spalovací prostor pod i nad válcem....přibližuje se tomu parní stroj...ale ten jsem neviděl zacyklovanej...snad wankel....ale tam to je jinak....
[/b]
....sečteno a podtrženo.....v systemu který navrhuju je jen JEDEN PÍST....rozprostřenej do celého obvodu....u kterého nelze určit horní ani dolní uvrať...začátek a konec cyklu...
...prosím Akord a Pepe o rozbor......mé výše uvedené uvahy.....
....zdraví martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Karban

Re: gromit dík za podporu

Příspěvek od Karban »

martin11 píše:....že zde je klika , která převádí přímočarý pohyb na rotařní....
- úplně stejně, jako se klika využívá ve spalovacím motoru.

Expanze = zde přítah magnetu (obecně - působí nám zde nějaká síla)

Ta je ovšem jaksi dočasná, palivo vyhoří, píst je odtlačen do dolní úvrati.

U tohoto experimentu však síla nahrazující expanzi trvá, nelze ji regulovat, jen přemoci další (a samozřejmě výhradně větší) silou, která by v cyklu následujícím musela být přemožena opět silou vyšší, a následně opět vyšší, atd...
---
Ale tomu samozřejmě mnozí nebudou chtít věřit, jel.... ----

8)
Naposledy upravil(a) Karban dne úte 10 úno 2009 12:12, celkem upraveno 1 x.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

karban dík

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
Karban píše:
martin11 píše:....že zde je klika , která převádí přímočarý pohyb na rotařní....
- úplně stejně, jako se klika využívá ve spalovacím motoru.

Expanze = zde přítah magnetu (obecně - působí nám zde nějaká síla)

Ta je ovšem jaksi dočasná, palivo vyhoří, píst je odtlačen do dolní úvrati.

U tohoto experimentu však síla nahrazující expanzi trvá, nelze ji regulovat, jen přemoci další (a samozřejmě větší) silou, která by v cyklu následujícím musela být přemožena opět silou vyšší, a následně opět vyšší, atd...
---
Ale tomu samozřejmě mnozí nebudou chtít věřit, jel.... ----

8)
karban no konečně jsi mě dokázal, že vůbec nvíš o čem ten muj motor je.....
...Ilem sice napsal, že když vidím tvoje jméno...tak mám před očima rudou mlhu...a spousta lidí mě bude vysvětlovat , že to myslíš jen jako a hypoteticky....kurva, nefilosofuj a něco dělej....mě tvoje poznámky nezajímaj...je tvoje právo si napsat cokoli, ale zase u toho pístovýho motoru nemáš pravdu...nebo máš ....ale je to pravda , která patří jinému typu motoru.....
...když potom tvoje bláboly čte někdo , kdo opravdu neví.....tak jseš za geniuse a já za hovado....to mě sice vůbec nevadí, ale odrazuje to nadšence od zkoumání zazažitých ....neprozkoumaných jevů....ukaž mě , že to někde někdo má...to co dělám já...a budu sticha.....jinak vodprejkni....
..já tě tu nechci...!!!!!.....martin11


... věřím, že se " TO " povede ......
Odpovědět

Zpět na „Seriál o magnetech + Diskuze“