Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Využití biomasy

Odpovědět
pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Dobrá "vec".

Příspěvek od pepo.bn »

Práve preto je velmi dobré byť "doma v N + H " technolgijí . PePo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Metan

Příspěvek od JiMi »

Zdravím,
po víkendu se člověk připojí a hle, toť diskuze. Přečetl jsem opět úpně vše a jako červená nit se všemi příspěvky táhne zdražování ropy, úspora paliv, náhrada paliv, výroba a použití alternativních paliv.....
Ale MLHO, o tom se tu už dobrou půl hodinu bavíme....

Ne, to bylo jen pro odlehčení. Pěkné, pěkné... Takové diskuze.
Já osobně, jelikož mě moc nejdou ty vzletné myšlenky o éterech a různých kosmických technologiích, jsem pro řešení metanovým hospodářstvím. Vodík, pěkný ale ne pro blbce, navíc se těžko hledá nějaký samovolný přírodní proces, který by vodík produkoval. Ale metan, to je jiný kafe. Hafo přírodních procesů fungujících samo od sebe generuje metan. Člověčí infrastruktura je dnes s metanem kompatibilní, takže přechod by prakticky nijak nebolel. A ty blbý auta ? Uvažuju, že moje příští kár bude na CNG, nějakou domácí plničku a než zdaní domácí užívání zemního plynu, jezdíte za 1/3 ceny dnešních paliv. Minulý týden mi došla faktura za plyn. I se všema poplatkama a platbama za měřidla a nové BMW ředitele Transgasu je kubík zemního plynu za 11 Kč. A to má metan myslím jen o 25% nižší výhřevnost než benzín.

S tím vyjetým olejem .... zajeďte si před obchoďák, když má v akci LUKANU nebo cokoliv jinýho mastnýho. Představte si, jak bychom vypadali, kdyby jen třeba 1% všech aut mělo jezdit na olej z friťáků. A jak říkám, dnes už se ten mezičlánek (FASTFOOD) přeskakuje. Takže toto rozhodně nevidím jako vůbec žádné řešení. Než to spálit, tak raději recyklovat a používat znovu na tentýž účel. To už nevidím moc velký rozdíl mezi spalováním olejů, používaných v potravinářství a spalováním lihu vyrobeného z pšenice, kukuříce nebo rýže. Máme sice hlad, ale aspoň že si vozíme prdel.

Ale metan, to je něco jiného. K čemu jinému než ke spálení se ještě metan používá ? Jo, možná ještě jako výchozí surovina, to je jako ropa a plasty. To bych klidně obětoval, desátek z výroby pro společenský prospěch.
Co mě ještě zaulajo na dnešním čtení, ale už si nevzpomenu, kde to bylo, tak ACETON z biomasy. To jsem ještě neslyšel.

JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Ano, i jimi má svoji pravdu. Jen to má maličký škraloupek v ekonomické úvaze. Cena konverze na cng. Ta se zaplatí pouze u nového vozu a po 100000 km. Oficiálně po 70000, ale jsem skeptik. Periodické prohlídky a revize, občas tu a tam ventil, k tomu bezpečnou domácí tankovačku....nechci tu slevu zadarmo. Vození si pozadí ve voze, a lacino, to už bude chtít fištrona. Biopaliva je úkrok stranou se zakopnutím. Na jeden litr biopaliva je třeba ekvivalentu 3,7 a více litru fosilních paliv. Je to tedy globálně okrajová a kontraproduktivní záležitost , jenž by bez dotační politiky eu nepřežila ani vteřinu.Navíc rozlehlé řepkové lány šíří nejen alergenní pyl, ale i rezidua chemie nutné k ošetřování.Někdy i smrad. Nejefektivnější je zvýšit své úsilí na generování prostředků nutných k pokrytí nákladů na provoz vozidla. odstřižení od systému je pouze osobní záležitost a s vodíkem.... to si ječtě počkáme. Pokud bych si měl vsadit, tak nejjednoduší by bylo používat dřevoplyn komprimovaný do systému lpg. Tedy pokud bychom se chtěli zcela odříznout od systému. Byl jsem svědkem spuštění stacionárního generátoru na dřevoplyn a až na nutné ostávky k vyčištění filtrů to je veselá kogenerační záležitost. ale to jsem se dostal někam, kam jsem nechtěl a narušil morální kontinuitu vlákna. omlouvám se tedy. prší a jako pasáček ovcí dlím doma, hlava padá na klávesnici a........abych se ospravedlnil, uvedu náročnost esterifikace, jenž sem patří. Toto potřebujete:- Řepkový olej 1075 kg
- Metanol 127 kg
- KOH 100%-ní 8 kg
nejdůležitější však bude: - Elektrická energie 88kwh
tyto hodnoty jsou tabulkové a já el energii vždy překročil. metanol se dá z části recyklovat. Získáte tunu metylesteru řepkového oleje. A co vaše zkušenosti???????????????


pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: Metan

Příspěvek od pepo.bn »

JiMi píše:... ACETON z biomasy. To jsem ještě neslyšel.

JiMi
JiMi zdravím Ťa. Ano , aceton vyrobiť kvasnou techn. nie je vobec problém . Pred prvou svetovou vojnou sa týmto sposobom vyrábalo takmer 90% veškeréj spotreby acetonu na svete. Mám k tomu dosť dobrú tech.dokumentáciu . PePo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Příspěvek od NAVAR »

jarda ovčák svitavy píše:Je nutné brát v potaz několik aspektů. První je dostupnost surového oleje. Pokud nemáte známého, nebo nepracujete v lisovné, pak nevím, kde surový olej vezmete. Jedíně, že by jste si vyrobili domácí lis jako já. Pak by jste zjistili, že výtěžnost nad 35 procent na jednofázové lisování je až až. Pak musíte najít odbyt na pokrutiny, které se využívají pouze na výrobu krmných směsí, nebo jako příměs do peletek .Jejich reálná hodnota osciluje kolem 400 až 500 za metrák. Jestliže neznáte hodnoru řepky, tak ta kolísá mezi 700 až 900 za metrák. Pokud použijete standartní stroj, jehož baterie se běžně používají, a jehož repliku jsem stavěl, tak za hodinu vám vyteče 70 litrů řepkového oleje s příkonem 2,3kw. Pak se olej nechá sedimentovat, pak se přefiltruje a nyní můžete začít přemýšlet, jestli chcete esterifikovat, nebo si upravíte motor na surový olej. Já prošel obě cesty a nyní vím, že ta druhá je efektivnější. Jediný argument, jenž obstojí je bod tuhnutí a mazací schopnost. Obé se dá ošetřit. Tuhnutí předehřevem a mazací schopnost aditivem. Používal jsem diesel aditiv zimní, jenž je k dostání v trojhranné plastové lahvi , vyrobeno v rakousku. Používal jsem 1 lahev na 500 litrů oleje. Lahev stála 200. řepku jsem kupoval od kombajnu za 400 metrák, u té však bylo nutné dosušení, jelikož obsah vody byl nad 10%. Jedná se o standartní postup a hodnotu. Zařízení jsem rozmlátil palicí a odvezl do šrotu po několikadenním vyšetřovacím pobytu na policii. Celníci můžou všechno a vaše tvrzení, že se jedná o vlastní spotřebu neobstojí. Nikdy jsem neprodal ani gram pohonných hmot a vyrobil jsem si pro vlastní potřebu 1000 litrů pohonných hmot a nelituji. Pouze si dejte pozor s výběrem přátel, jimž se svěřujete. Pak se vám to ve vazbě rozleží v hlavě. Upozorňuji, že jsem člověk bezúhoný a přesto se mnou bylo jednáno jako s kriminálnickým hovadem. Vlastně ani nevím, proč to píšu.....
Ahoj Jardo,
řekl bych že jsou dva druhy lidí.
1) Ti kteří se snaží využít co se dá. Což je přínosné.
2) Ti kteří se jim to snaží ztížit a nebo je prásknout. Což je hanebné.
Každopádně už jsem viděl chlapíka jak hlaholil v hospodě "tak si jedu pro ten olej" a vzápětí tahnul barely. Mne to bylo jasný že řízky smažit nebude a jenom jsem se usmíval pod fousy. A v duchu jsem si říkal přísloví jednoho pumpaře z jednoho filmu: "Můžeš žrát ale nesmíš u toho moc mlaskat"
Pěkný den Přeji

PS: A mám ještě jedno heslo. Nikdy nedopusť aby Ti smysl pro morálku zabránil udělat správný čin.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

007

Příspěvek od sao »

Hypoteticky vzato

Takže ono , když jsem to tak tady pročet , vlastně nezbývá nic jiného , než všechno rozbit a rozmlátit na cucky ----------- a jít se někam zaměstnat , abych vůbec tu energii zaplatil ?

Takže když budu jezdit „“ třeba na Éter „“ tím myslím energii Éteru , tak z toho musím zaplatit daň ???
Z toho nehmatatelného nic ? , které neznečišťuje a je spíš jenom přínosem ???

Ukažte mě to někdo v zákoně a já s tím tady hnedka seknu a hypoteticky na to na všechno kálím - hypoteticky .
A nebo , a to v lepším případě , tady budu psát o tom , jak zapojit žárovku k ploché baterce , protože s tím snad nic nepokazím -- snad . (abych se nedivil )


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od chiq »

Sao, voo ttom ttoo je... Vieš, muchy zabíjame preto, že o nich vieme, že raz sadli na hovno, a keď ich necháme sadnúť na jedlo, tak ho tiež môžme rovno vyhodiť. Je mnoho skupín ľudí (lobystické skupiny, tajné spolky, vládne i mimovládne "agentúry") o ktorých vieme, že nám škodia, o ktorých škodlivej činnosti pre civilizáciu sú priame a hmatateľné dôkazy. Ale my ich blahosklonne ďalej nechávame napokoji... Tak potom sa nečuduj takýmto zákonom.
Uff! zas som napísal "niečo", s čím "niekto" nebude súhlasiť...
Idem radšej robiť Schaubergera...


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od hapalainen »

Vieš, muchy zabíjame preto, že o nich vieme, že raz sadli na hovno
A taky by mohly posrat obraz císaře pána, což ne nepřípustné.


Hlavní je vyhrát zápas
y

cng

Příspěvek od y »

jarda ovčák svitavy píše: A co vaše zkušenosti???????????????
Toto sú moje:
Cng bol výborný keď stál na pumpe 3,10 Sk/m3 a benzín 30 SK/l. Dnes to už nie je výhra. Cena plynu je polovica nafty. Dnešnou výhodou systému cng je možnosť tankovať bioplyn z osvedčenej produkcie na bioplynových staniciach. V Bavorsku máte okolo hraníc niekoľko takých BPS kde vám natankujú plnú za pivo. Je pravou, že ak tam začnete chodiť ako na klavír, stane sa plyn tovarom. Moja plynofikácia sa vrátila za 30000 Km - vtedy, dnes, by som si ju už nedal.

Na domáce tankovanie nie sú vhodné stroje. Náklady na údržbu a prevádzku sú tiež nákladová položka. Na potápačske kompresory zabudnite ak nechcete tráviť každý víkend v dielni. Na tankové takisto. Profi kompresor stojí balík, ktorý posunie návratnosť do nenávratna. ...a samozrejme dnes už aj colníci.


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Těžko z toho utečeme.Samozřejmě na vyjímky. řepka se ochoduje za 12800tuna. Dnes jsem zjistil aktuální stav a nutno poznamenat, že nafta motorová u nás na shellu 36.8. Lpg 15,70 a cng , pouze pro nadšence a doma. Stanice jsou velmi řídké. Navíc jsem obdržel nádhernou studii o tom, že náš stát bez daní za phm nevyhnutelně padne do kolen. Já třeba za daně v phm vydám desetinásobek daně z příjmu. Pak je veselé vzpomenout si na selské rebelie povstanuvši z desátků a odsypného pro církve. Dnes je sedmdesátek. Bez daně by byl benzín za 12 a nafta za 10. Všeho dočasu.


Gusto
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: stř 29 srp 2007 6:11
Bydliště: VS

Drevoplyn

Příspěvek od Gusto »

jarda ovčák svitavy píše: Byl jsem svědkem spuštění stacionárního generátoru na dřevoplyn a až na nutné ostávky k vyčištění filtrů to je veselá kogenerační záležitost.
jarda ovčák svitavy, dala by sa navštíviť spomínaná kogeneračka a vykonzultovať nejaké dataily? Ozvi sa mi , prosím, na ZS.


sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

benzín

Příspěvek od sao »

:smoke:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
KEXIK
Starší člen
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 23 lis 2006 17:59
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: benzín

Příspěvek od KEXIK »

Tak to u Nás stojí benzín 43 SK a to som ešte skromný niekde sa dá nájsť aj za 45,50 SK a priemerny plat je 21 550 korún takže ste na tom podstatne lepšie :?


VE je buducnost ale malo ludi to chape
informacie,schemy,foto o vyvijacoch http://www.h2o-energia.wz.cz
Uživatelský avatar
filuta007
Stálý člen
Příspěvky: 48
Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
Bydliště: Týn nad vltavou
Kontaktovat uživatele:

buli buli

Příspěvek od filuta007 »

heledte lidičky pořád si tu stěžujete na dan která je na benzínu a palivech, ale napadlo vás za co se staví a opravujou silnice?? za co se staví mosty, čim se živí značky a svodidla u silnic? víte jek by to vypadalo kdiby se ze dne na den přestala platit oprava silnic?? a jak by to vypadalo za 5-10-15 let?? v podstatě celou infrastrukturu platíme v benzínu. neříkám že to tak je správně nebo není. pokud by byla soběstačná výraoba ekologickýho paliva pak přece neni problém zavést placení za ujetej kilometr, přesně tak jak se platí na dálnicích, samozřejmě přes systém gps kterej používají na západě. sjem zastáncem systému to ano protože bez systému bude prostě anarchie a divokej západ, ale zrovna energetickej system je potřeba udělat jinak, soběstačně. toto je muj nazor, jsem zvědavej co na něj říkáte.


PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Re: buli buli

Příspěvek od Pego »

Nevim nevim, s tem placenim za km / mili, psal znamej z UK/GB ze ted moc k babicce nejezdi, cena se ze 100 liber zvysila na cca 260... (cisla s pameti..)

Verim ale za maj i kvalitnejsi cesty jak ty nase Ceskoslovenske (tedy vybudovane za CSSR)....

Pego ;)

PS Ja bych radsi bral kdyby sme byli za usetrena paliva vodmenovani treba vod zelenejch. Kuprikladu v Rakousech kdyz postavis tepelne cerpadlo dostanes vod zelenejch cast nakladu ihned spatky, stat te vodmeni vyhodnejsim uverem na obstarani zarizeni (vcetne montaze) a elektrarny ti daj specielne snizenou sazbu na Tvuj CELY odber, protoze ses EKOLOGICKEJ.. --tak tohle by se mi vic libilo jak platit vod km --> to bych radsi poridil vznasedlo s vodikovim motorkem. :)
[Tfuj tajbl, tolik politiky...]


Odpovědět

Zpět na „Netradičné palivá“