Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Mimův vyvíječ vodíku - pokus o repliku

Souhrn všeobecných informací nejen pro "Vodíkáře".
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Peter

Příspěvek od Ilem »

Novák píše: V týdnu byl u mne Ilem a celkem jsme se schodli v tom,že pokud to nejde jednoduše,tak ta kogenerační jednotka nemá žádný význam.
Taky jsme se bavili o tom, že je rozdíl v tom, jestli jede motor na BP, nebo na H a jestli je možné pochytat přebytečný kyslík na hliník.
Nedalo mi to, sehnal jsem si relativní atomové hmotnosti a hustoty řečených prvků a prohnal to kalkulačkou. Vzhledem k pokročilé hodině jsem dost zaokrouhloval, ale vyšlo mi toto:
Aby hliník pochytal kyslík z jednoho rozloženého litru vody a utvořil z něj AL2O3, spotřebuje se na to 1,7 kg hliníku. Buď je v tom jiný fígl, nebo to opravdu nefunguje. Je možné, že není potřeba kyslík vychytat všechen, třeba stačí narušit stechiometrickou rovnováhu. Ale to už jsou jen mé dohady.
Budu rád, když to po mě přepočítá nějaký chemik, chemie není moje parketa.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Peter

Příspěvek od Ilem »

Peter píše:
Ilem píše:
Novák píše: V týdnu byl u mne Ilem a celkem jsme se schodli v tom,že pokud to nejde jednoduše,tak ta kogenerační jednotka nemá žádný význam.
Taky jsme se bavili o tom, že je rozdíl v tom, jestli jede motor na BP, nebo na H a jestli je možné pochytat přebytečný kyslík na hliník.
Nedalo mi to, sehnal jsem si relativní atomové hmotnosti a hustoty řečených prvků a prohnal to kalkulačkou. Vzhledem k pokročilé hodině jsem dost zaokrouhloval, ale vyšlo mi toto:
Aby hliník pochytal kyslík z jednoho rozloženého litru vody a utvořil z něj AL2O3, spotřebuje se na to 1,7 kg hliníku. Buď je v tom jiný fígl, nebo to opravdu nefunguje. Je možné, že není potřeba kyslík vychytat všechen, třeba stačí narušit stechiometrickou rovnováhu. Ale to už jsou jen mé dohady.
Budu rád, když to po mě přepočítá nějaký chemik, chemie není moje parketa.
Na tohle už dávno upozorňoval Akord. Nějak se to nikomu nehodilo....
Už dávno se mi nevejde celé fórum do hlavy. Ale aspoň to spočítal někdo, kdo tomu rozumí.


"Dum spiro spero"
Ciceron
občas_sem_šmírující

Re: Peter

Příspěvek od občas_sem_šmírující »

Ilem píše:Taky jsme se bavili o tom, že je rozdíl v tom, jestli jede motor na BP, nebo na H a jestli je možné pochytat přebytečný kyslík na hliník.
Zkus: Hliníkový pudr >>> http://www.praskovekovy.cz/specifikace.htm a nedej bože, aby ti to blaflo v BP. To by pak byl docela pěknej hukot. ;)
A mimochodem, je tam v nabídce i KClO3. To jen tak mimo. Pro fúzaře.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Re: Ahoj Habana

Příspěvek od sano »

Ilem píše:
sano píše: Ba dokonca sú aj takí ako Ilem, ktorí tento princíp hamižnosti povýšili na cnosť. Viď jeho povídání o zlatom dole.
sano
Sano, velmi si tě vážím, ale tady jsi mimo mísu. Já jsem nepovýšil princip hamižnosti na ctnost. Jen se umím koukat kolem sebe a vidím, že žiju mezi lidmi, ne mezi anděli. To je jen realita, a je mi z toho stejně mizerně, jako tobě. Pokud to nevidíš, asi žijeme každý v jiném světě. Můžeme si o tom popovídat na srazu.
Beriem, keď ti je zle z ľudí. Mne ale nie. Beriem ich takých akí sú. To ale neznamená, že s nimi budem vždy súhlasiť. Keby sa našiel niekto skôr ako ja z "Ivanových priateľov" a povedal mu, že nejde po dobrej ceste, /veď odsudzovanie ľudí a strach pred nimi ukazuje na hlboké rozpory v ňom samom/, tak tu ešte mohol byť. Takto urobil to najhoršie čo mohol. . Viac som mu napísal v súkromných správach.
Ináč vážim si jeho prácu, a aj jeho samého. Podľa mňa zlyhal nie ako človek, ale ako učiteľ. Držím mu palce aby sa dostal zo svojich problémov a naďalej prispieval do tohto, alebo iného fóra.
Dištancujem sa od anonymného, ktorý sa o Ivanovi vyjadril veľmi,veľmi nepatrične. Bol by som rád, keby zverejnil svoje meno a nezakrýval zbabelo svoju totožnosť.
sano


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Sanovi

Příspěvek od 1220 »

A to že by jako měla být téměř adventní nálada :?: Na ctnost lze, Vážený pane, povýšit cokoliv :hip: I kádrování lidí, které jsme zahlédli postranním okénkem startujícího letadla :!:
K.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahoj Habana

Příspěvek od Ilem »

sano píše:
Ilem píše:
sano píše: Ba dokonca sú aj takí ako Ilem, ktorí tento princíp hamižnosti povýšili na cnosť. Viď jeho povídání o zlatom dole.
sano
Sano, velmi si tě vážím, ale tady jsi mimo mísu. Já jsem nepovýšil princip hamižnosti na ctnost. Jen se umím koukat kolem sebe a vidím, že žiju mezi lidmi, ne mezi anděli. To je jen realita, a je mi z toho stejně mizerně, jako tobě. Pokud to nevidíš, asi žijeme každý v jiném světě. Můžeme si o tom popovídat na srazu.
Beriem, keď ti je zle z ľudí. Mne ale nie. Beriem ich takých akí sú. To ale neznamená, že s nimi budem vždy súhlasiť. Keby sa našiel niekto skôr ako ja z "Ivanových priateľov" a povedal mu, že nejde po dobrej ceste, /veď odsudzovanie ľudí a strach pred nimi ukazuje na hlboké rozpory v ňom samom/, tak tu ešte mohol byť. Takto urobil to najhoršie čo mohol. . Viac som mu napísal v súkromných správach.
Ináč vážim si jeho prácu, a aj jeho samého. Podľa mňa zlyhal nie ako človek, ale ako učiteľ. Držím mu palce aby sa dostal zo svojich problémov a naďalej prispieval do tohto, alebo iného fóra.
Dištancujem sa od anonymného, ktorý sa o Ivanovi vyjadril veľmi,veľmi nepatrične. Bol by som rád, keby zverejnil svoje meno a nezakrýval zbabelo svoju totožnosť.
sano
K tomu dodám jen toto: Já jsem nikoho nejmenoval. Je zajímavé, jak si každý dosazuje konkrétní osoby. A tím bych to ukončil, zase tady spamujeme vlákno.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Novákovi

Příspěvek od sano »

Ahoj,
prosím, niekto tu už spomínal bohatosť zmesi. Neviem či to dáva zmysel, ale nešlo by zvýšiť teplotu samozápalu prisávaním vzduchu?
sano


občas_rádi_šmírující

Re: občas_rady_šmírující

Příspěvek od občas_rádi_šmírující »

Novák píše:>>> Společný problém je uchladit zapalovací svíčku pod hranici samozápalu.<<<
Ty samozápaly od rozpáleného jiskřiště by se eliminovaly umístěním svíčky do prodlouženého neproplachovaného kanálu (zhruba někam doprostřed) ve kterém by zůstavaly (izolující) spaliny. Právě proto sem to sem dával http://upramene.cz/forum/download.php?id=2792 .


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: občas_rady_šmírující

Příspěvek od Ilem »

Novák píše: A k těm dieslům,samozřejmě že to půjde a možná bude i lepší účinnost.
Je tu ale zase ten problém s kroužky.//počítám s tím,že by se směs zapalovala vstřikem nafty//
Nejsem motorář, ale myslím, že samozápaly budou dieslu ještě horší. Jsou tam vyšší tlaky tudíž i teploty - ani nestihneš vstříknout naftu. Pokud se dá technicky vyřešit vstřikování BP bez nebezpečí výbuchu už ve vstřikovací trysce - to bych viděl, jako cestu.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: šmírující

Příspěvek od Ilem »

Novák píše:občas_a rádi__tenhle typ humoru moje žena nikdy nechápala ;)
-
Až ten motor zase složím tak to zkusím.Je to jenom trochu soustružnické práce.Spíše ten nástavec na svíčku budu konstruovat jako komůrku,tedy s úzkým průchodem a postupně zvětšovat.Buď to pude,nebo ne.
Zkus to, ale řekl bych, že samozápaly nejsou od rozpáleného jiskřiště, U starších motorů vznikají na karbonu, ale ty máš dekarbonizováno. I tak si myslím, že teplota 600 st. se může ten okamžik mezi výbuchem a sáním udržet i na pístu. Hmota elektrody svíčky se mi zdá moc malá. To by byly samozápaly hned, ne až po zahřátí motoru.
To ale snadno zjistíš.


"Dum spiro spero"
Ciceron
občas_porady_šmírující

Re: občas_rady_šmírující 2

Příspěvek od občas_porady_šmírující »

Novák píše:>>> A pokud pístní kroužky těsní spaliny benzínu,je všechno v pořádku,ale těsnit kondenzující páru a ztrácet přitom mazací účinek je cesta do pekel <<<
Když shrneme to, co Tě (a asi nás všechny) nejvíce trápí u BP v motoru:

- (ne)těsnost těsnících kroužků
- problémy s vodní párou pronikající do oleje (a jeho následné znehodnocování)
- vlastní mazání
- zpětné zášlehy do vyvíječe
- chlazení toho všeho
- řešení návratu "spálené" vody zpět do elektrolyzéru
- a jestě několik mnoho dalších (např. proplachování elektrolytu mezi deskami elektrolyzéru - trhání bublinek)

Takže jedna z mnoha dalších kacířských myšlenek:
Odstraňme většinu výše vyjmenovaných problémů tím, že nahradíme původní klasický mechanický píst pístem třebas vodním. Z té samé vody, ve které bude zároveň umístěn elektrolyzér. Nejlépe někde uprostřed prohnuté trubice ve tvaru spodní poloviny kruhu. Plechovou membránou této trubice uzavřené konce potom budou rovnou sloužit jakožto protichůdné spalovací komory. Ještě to celé monstrum zavěsit za původní střed kruhu (na kejvačku) a proti membránám dát dva pevné body (a pohnout zeměkoulí). Zapoměl jsem snad ještě na něco ??? Jo, asi nějaká malá expanzka by taky možná nezaškodila.

Exploze + Imploze = Akce + Reakce. (nebo je to snad naopak ??) :D

Až si to načmárneš na papír, který prý snese vše, tak sem, prosím, hoď nějaký ten proti-argument(y).

Že by snad vodní trkač se spalováním ??? ;)


pořádně_občas_šmírující

Re: šmírující

Příspěvek od pořádně_občas_šmírující »

Novák píše:občas_a rádi__tenhle typ humoru moje žena nikdy nechápala ;)
-
Až ten motor zase složím tak to zkusím.Je to jenom trochu soustružnické práce.Spíše ten nástavec na svíčku budu konstruovat jako komůrku,tedy s úzkým průchodem a postupně zvětšovat.Buď to pude,nebo ne.
Jasná pudová záležitost. :lol:

To taky holky většinou nechápou. ;)


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Novákovi

Příspěvek od sano »

Nedal by sa riediť BP napr. vzduchom, ešte pred vstupom do motora?


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Novákovi

Příspěvek od Ilem »

sano píše:Nedal by sa riediť BP napr. vzduchom, ešte pred vstupom do motora?
Tak to nejspíš dělá Mim. Říká tomu podtlak, ale jde o probublávání.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Marteen
Stálý člen
Příspěvky: 86
Registrován: pát 14 zář 2007 19:42

Vysoky tlak v spalovacom priestore

Příspěvek od Marteen »

Vysoky tlak v spalovacom priestore sa da regulovat bohatostou zmesi a predstihom. Benzin hori pomalsie ako H2 preto treba nastavit predstih pre benzin na 3000ot/min niekde okolo 28st. pred HU aby stihol dohoriet a dosiahnut maximalny tlak za HU. Dalej nesmie dohorievat este ak sa otvora vyfukovy ventil aby sa ten nepodpalil.


H2+O2 hori ovela rychlejsie ako benzin preto predstih treba nastavit tesne pred HU. Nevhodny je aj klasicky rozdelovac, ktory upravuje predstih pre spalovanie benzinu a s jeho pouzitim sa maximalny predstih pohybuje okolo 40st. co je VELA.

Predtavte si co sa stane ak spalujete H2+O2 a nastavite vysoky predstih.
Zmes vybuchne 28st pred HU a zhori ovela rychlejsie ako benzin.
Piest je tlaceny opacnym smerom proti zotrvacnosti klukovej hriadele. Efektivita sa blizi k 0. Motor zle reaguje na mnozstvo zmesi a zle reaguje aj na bohatost zmesi. Motor sa hreje. Horiaca zmes sa tlaci cez piestne kruzky pod piest kde kondenzuje v oleji. Piestne kruzky horia.

Je to vsetko ovela komlikovanejsie ale pre predstavu to staci.

HU - horna uvrat.


Trochu teorie:
zdroj: http://www.nahradnediely.sk/index.asp?co=188&title=zmes

... Piest pri pohybe k HÚ stláča nasatú zmes, jej teplota rastie a tlak sa teda zväčšuje viac ako by zodpovedalo stupňu stlačenia. V tejto fáze sa (v ideálnom prípade, ale nemusí to byt vždy pravda) všetko palivo rozprášené vo vzduchu teplom odparí a stáva sa plynným, dochádza vplyvom vírenia k premiešaniu zmesi (v ideálnom prípade homogenizácií). Niekde okolo 25 až 28° (platí asi pri 3 000 ot./min.) pred HÚ dochádza k zapáleniu zmesi iskrou na elektródach zapaľovacej sviečky. Od tohto okamihu začína prehorievať objem zmesi zhruba v guľových plochách, spaľovaním sa zvyšuje teplota a narastá tlak vo valci, ktorý až do dosiahnutia HÚ pôsobí proti pohybu piestu. Maximálny tlak (asi 4,0 až 4,5MPa) by sa mal teoreticky dosiahnuť v HÚ, ale podľa merania je najvýhodnejšie, keď maximálny tlak je 10 až 15° za HÚ. (Ide totiž o pomer tlakov pred HÚ a za HÚ, pokiaľ by bola zmes zapálená skôr, tlak na piest pred HÚ by narastal do značnej výšky a pôsobil proti pohybu piestu viac, ako je potrebné pre tento druh usporiadania motora. K tomu hrozí nebezpečenstvo detonačného horenia z nadmerného nárastu tlaku. Na to, aby sme dosiahli čo najväčší zisk výkonu, je potrebné mat čo najväčší pomer tlakov v prospech „za HÚ“.) Piest sa ďalej pohybuje od HÚ k DÚ, zmes ďalej prehorieva, tlaky by sa mali ďalej zvyšovať, ale pretože sa zväčšuje spaľovací priestor, nárast tlaku rýchlo prechádza v pokles. (Paradoxne teplota spaľovania dosahuje vrchol neskôr za tlakovým vrcholom, v najvyššom bode dosahuje asi 2 000 až 2 500° C a nijak moc neklesá až do otvorenia výfukového ventilu.) Všetko palivo zhorí za ďalších asi 40 až 45° otočenia kľukového hriadeľa a ďalej na piest pôsobí len tlak splodín. Zhruba 40 až 45° pred DÚ sa začne otvárať výfukový ventil a splodiny o teplote asi 900 – 1 000° C začínajú vplyvom tlaku asi 0,5 MPa unikať do výfukového potrubia. Bod otvorenia výfukového ventilu sa volí tak, aby sa dosiahol taký pokles tlaku vo valci, kedy na odstránenie zostatkov spaľovania bude potrebný čo najmenší výkon. (Tento okamih ale nesmie nastať príliš skoro, inak dôjde ku strate užitočného tlaku. Je potrebné si uvedomiť, že aj keď je ventil otvorený a splodiny unikajú von z valca, je v ňom ešte stále nejaký tlak, ktorý pôsobí na piest. Taktiež rýchlosť pohybu piestu sa mení zhruba sínusovo a okolo úvratí je malá a tak na únik splodín vlastným pretlakom je relatívne dosť času.) Piest dosiahol DÚ a začína sa pohybovať k HÚ, výfukový ventil sa ďalej otvára a niekde okolo 50 až 70° za DÚ dosiahne maximum a začne sa zatvárať. Medzitým piest vytláča zostatok splodín z valca a – ďalej môžete čítať od začiatku tohto odstavča. Toto všetko prebieha za zhruba konštantných rýchlosti horenia a ostatných priebehov tlakov atd. Všetko je optimálne zladené a preto máme maximálny krútiaci moment a minimálnu mernú spotrebu paliva.


Odpovědět

Zpět na „Rozklad vody a vodík - všeobecně“